Demi goes Down Under

Uitstapjes!

Hallo iedereen!

Nou jullie hebben er een maandje op moeten wachten, maar daar is ie dan: blog nummer 4!

12 maart ben ik hier gewoon alweer 2 maanden! De tijd vliegt voorbij! Ik heb het dan ook nog steeds hartstikke naar m’n zin en verveel me geen moment! Dit is mede te danken aan al die lieve meiden hier! Ik heb inmiddels een hele leuke vriendinnengroep van 7 Nederlandse meiden opgebouwd waar ik standaard elk weekend, soms ook door de weeks, mee op stap ben.

Met kids heb ik zo de leuke en niet leuke momenten, maar ja dat hoort erbij met 2 van die kleine draken haha. Ik ga in deze blog dan ook niet verder in op mijn dagelijkse werkzaamheden hier, maar schrijf ik een korte samenvatting (probeer ik ten minste) van alle leuke dingen die ik de afgelopen maand heb gedaan!

Week 6 (6 t/m 12 februari):

Alsof het hier in Australië nog niet warm genoeg is, besloot er even een week lang een hittegolf over Australië heen te trekken. Met als top punt 46 graden… Ik heb lekker hele dagen binnen gezeten met de Airco aan, want alleen al van buiten zitten in de schaduw liep het zweet al van m’n gezicht af…

Gelukkig heeft Iris een zwembad in haar tuin dus daar ben ik een avondje lekker gaan afkoelen!

Vrijdags was Alex helaas ziek thuis, had last van koorts en was ontzettend verkouden. ’s Avonds voor het eerst moeten oppassen en dus ook de kids naar bed moeten brengen, had verwacht dat het één groot drama zou worden maar dat viel gelukkig mee!

Zaterdag heb ik overdag beetje thuis rond gehangen, serie gekeken. Iris kwam ook spontaan even langs dus daar een ijsje mee gehaald! Zaterdagavond zijn Iris en ik de stad in gegaan voor een gezellig stapavondje, het begon in een bar waar we 4 grote bierglazen met apple cider op hadden. Vervolgens ging we naar een andere tent waar het happy hour was, wat betekende 5 dollar voor vodka met sprite! Nou na allebei 6 daarvan gedronken te hebben kunnen jullie je wel voorstellen hoe wij naar huis gingen haha.

Omdat we het zaterdag iets te bont hadden gemaakt heb ik zondag overdag besteed aan dutjes en serie kijken. ’s Avonds ben ik met Iris en Nienke eerst een lekkere burger gaan eten om vervolgens 50 shades darker te kijken in de bioscoop.

Week 7 (13 t/m 19 februari):

Hoe ziek Alex afgelopen vrijdag was, hoe ziek Juliette op dinsdag was. Die heb ik dus moeten ophalen van school, ze had precies dezelfde klachten als de Alex had. Uiteraard kon het natuurlijk ook niet uitblijven dat even later ook ik snot verkouden was. Aangezien die kids overal met hun bacillenhandjes aan zitten.

Dinsdagavond ben ik met Iris en Nienke naar een openlucht bioscoop geweest in een park hier een wijk verderop! Ontzettend gaaf om zo onder de sterrenhemel in de buitenlucht een film te kijken, ze draaiden The Notebook (erg toepasselijk aangezien het Valentijnsdag was). Wat nog leuker voor ons als gierige Nederlanders was, is dat het gratis was! Naast het veld waar je kon zitten hadden ze een paar foodtrucks staan waar je eten kon halen, onder andere cinnamon donuts met nutella! Je begrijpt natuurlijk wel dat wij deze uiteraard geprobeerd hebben! Ik was er sportief met de fiets heen gegaan, alleen waar ik niet helemaal bij stil had gestaan was dat ik heuvel (het voelde als een mega berg) opwaarts moest fietsen… Ik was kapot toen ik aan kwam. Ik kon al niet wachten om op de terug weg lekker zonder te trappen weer naar huis kon! Maar toen de film eenmaal afgelopen was en ik weer terug kwam bij mijn fiets, ontdekte ik dat er helemaal geen licht op de fiets zat… Niet dat het licht het niet deed, nee het zat er gewoon niet eens op. Maar gelukkig heeft Iris een mega auto, hebben wij daar m’n fiets in gegooid en heeft ze me lief thuis afgezet! En ja, ik hoor jullie denken: “Maar dat check je toch van te voren of je fiets licht heeft?”. Niet als je ervan uit gaat dat net zoals in Nederland alle fietsen gewoon standaard licht hebben haha.

Woensdag heb ik samen met Iris bij Henley Beach fietsen gehuurd, wat hier overigens gratis is! We hadden het idee om een mooie fietstocht langs alle stranden te maken, dit liep iets anders dan gepland. Op gegeven moment hield ons fietspad ineens op en konden we alleen nog maar op de grote weg fietsen. Wel langs allemaal kasten van huizen dus dat was ook geen straf om daar langs te fietsen! We zijn door gefietst naar Port Adelaide om daar een kijkje te nemen. Nou dat was 1 grote teleurstelling want ik had zoiets verwacht als de haven in Saint Tropez, maar niets was minder waar. Was één uitgestorven boel. Zijn we maar ergens op een vaag terrasje gaan zitten voor een drankje en een ijsje want daar waren we wel aan toe: was het meest smerige ijs wat ik ooit gegeten heb…

Toen zijn we weer terug gefietst naar Henley met als eindstand dat we 24km gefietst hadden!

Vrijdagavond heb ik met Nine en Iris bij Iris thuis gezellig een filmavondje gehad! Eerst hebben we lekker een Aussie Barbie (BBQ) met z’n 3en gehad en na 1 film waren we alle 3 zo moe dat we fijn ons bedje thuis hebben opgezocht.

Zaterdag was de start van de Fringe hier. Dat is een festival die een maand lang duurt met overal in de stad verschillende shows: circus, dans, cabaret, zang, etc. Wat erg leuk is, is dat er hier een park omgetoverd is tot een soort festival terrein met allemaal eetkrampjes, circustenten waar shows worden gehouden en een kleine kermis. Hier hebben we zaterdag overdag eerst rond gehangen om vervolgens de lichtjes parade te bekijken, erg mooi!

Zondag ben ik met Nine, Iris en Sharon (nieuw Nederlands meisje) wezen hiken in Morialta Conservation Reserve hier 20 minuutjes rijden vandaan. Hier zijn wel 10 verschillende routes te lopen van een halfuur en graad makkelijk tot 6 uur en graad moeilijk (en alles wat daar tussenin ligt).

Wij kozen sportief voor de route die 4 km lang zou zijn,graad gemiddeld. Het was gelijk een hele klim naar boven omdat de wandelroute over de berg heen liep. Alleen uiteraard liep dit ook weer niet zoals gepland, want we hadden een bordje gemist voor onze route waardoor we een ontzettende om weg hebben gemaakt. Hierdoor hebben we dus niet 4 maar 9 km gelopen… We waren zo blij om de auto weer te zien! Al met al wel een hele gezellig middag gehad!

Week 8 (20 t/m 26 februari):

Omdat Juliette maandag vrij had van school ben ik met haar naar een museum hier geweest. Alle musea hier zijn gratis! Het was een museum over de geschiedenis van de Aboriginals, dieren die in Australië leven en de ruimte. Juliette vond het allemaal hartstikke interessant en aangezien ze er al vaker was geweest was ze een beetje mijn kleine gids omdat ze echt veel dingen wist te vertellen!

Dinsdag was Juliette weer op school en had ik Alex weer thuis. Aangezien ik ontzettend behoefte had aan een beetje Nederlands eten ben ik met Alex naar The Dutch Pantry Shop geweest hier. Ontzettend leuk klein winkeltje waar ze heel veel Nederlandse producten verkopen zoals drop, kaas, ontbijtkoek, pindasaus, etc. Maar de favoriet waar ik naar op zoek was en ook heb meegenomen naar huis: Calvé Pindakaas! Gezellig een babbeltje gemaakt met de eigenaressen en samen met Alex een kroket en patatje mayo pinda gegeten! (De pot pindakaas kostte 8 dollar en heb ik alweer kapot laten vallen… Hij zat nog bijna vol…)

Woensdag ben ik met Nienke en Iris naar het Fringe Park geweest, wij liepen daar gezellig al om 2 uur binnen terwijl het officieel dus pas om 5 uur open gaat, we vonden het al verdacht stil binnen. Aangezien het park dicht was zijn we maar lekker ergens pannenkoeken gaan eten en hebben we een ijsje gehaald. Nienke moest daarna helaas weg maar uiteindelijk zijn Iris en ik daarna alsnog in het Fringe Park avond gaan eten.

Vrijdagavond ben ik naar een muziek optreden geweest van Malachy. Ontzettend goede gitarist met een hele mooie stem en fijne liedjes. Het waren een beetje country achtige liedjes. Hier ben ik met Nine, Iris, Nienke en Bibianne naar toe geweest. Bibianne is ook een nieuw Nederlands meisje! (En ik maar bang zijn dat er niet genoeg Nederlanders in Adelaide waren).

Zaterdag overdag ben ik met Iris, Nine, Nienke en Sharon naar Summer Garden Festival geweest. Wat je je hierbij moet voorstellen is dat een park is afgezet, in het midden waren er allemaal kleedjes en stoeltjes over gras verspreidt waar je lekker kon chillen, aan één kant stond een podium waar verschillende artiesten aan het optreden waren en aan de andere kant stonden allemaal foodtrucks, denk wel een stuk 15-20, waar je ontzettend lekker eten kon halen! We zijn hier tot 9 uur ’s avonds gebleven en vervolgens zijn we naar de stad gereden om een kijken te nemen bij de Royal Croquet Club. Eigenlijk net een festival, al kunnen ze hier echt nog wel wat leren van ons qua muziek. Het was zulke slome en slaapverwekkende muziek dat ik er maar van 22:30 tot 01:00 ben geweest. Verder was het wel ontzettend leuk opgezet.

Zondag hebben we besteed aan een beetje bijkleuren op Henley Beach. Prachtig strand dat lekker rustig is en met een mooie blauwe zee! Alleen helaas voor Bibianne, haar fiets was gestolen bij de tramhalte…

Week 9 (27 februari t/m 2 april):

Woensdagavond ben ik na het werk gezellig met Bibianne naar Glenelg Beach geweest. Eerst een lekker ijsje gehaald om vervolgens de prachtige zonsondergang te kijken. Die jaloersmakende foto hebben jullie misschien wel gezien op Facebook! Na de zonsondergang nog even gezellig zitten borrelen bij een café aan het strand.

Vrijdagavond ben ik met Iris en Nienke naar 50’sixone geweest. Een bizar lekker milkshake/toetjes café hier vlakbij mij in de buurt (je kan ze opzoeken op Facebook en Instagram, heb je een beetje een idee waarom het zo bizar lekker is)! We hadden Oreo’s in red velvet beslag die gefrituurd waren, chocolade fondue en een Oreo milkshake! Het was maar goed dat ik nog geen avondeten op had haha.

Zaterdag heb ik overdag weer lekker rustig aan gedaan thuis. Daarna ben ik samen met Iris uit eten geweest in de stad waarna we met Nienke hebben gemeet in een bar voor een drankje. Daarna wilde we eigenlijk weer naar de Royal Croquet Club, we waren daar rond 10 voor half 10 omdat je voor 10 uur gratis entree hebt. En wij als Nederlanders maken daar uiteraard graag gebruik van natuurlijk. Maar de rij voor de entree was absurd lang dus we zouden nooit voor 10 uur binnen komen en er waarschijnlijk een uur over doen. Dus in plaats daarvan zijn we naar the Woolshed gegaan, een nachtclub hier. Erg gezellig ook! Hier hadden ze zelfs nog een betere deal qua drankjes: 3 vodka + sprite voor 10 dollar! Maar Iris en ik hadden ons lesje geleerd van vorige keer dus hebben we dit keer maar wat rustiger aan gedaan haha.

Zondag ben ik gezellig met Iris en Nine op een roadtrip geweest! Eerst zijn we naar Victor Harbor geweest, we hadden er alleen niet helemaal bij stil gestaan dat het zondag was, dus alles was een beetje uitgestorven. Maar dat drukte de pret niet! We hebben eerst een kleine wandeling gemaakt over Granite Island. Hier kan je komen door middel van een brug. Je had de keus of lopen of met een ouderwetse paardentram, maar helaas was die paardentram net vertrokken dus zijn we maar gaan lopen. Na nog een rondje te hebben gelopen door Victor Harbor en lekker Fish & Chips te hebben gegeten zijn we weer in de auto gestapt en doorgereden naar Port Elliot. Hier een wandeling gemaakt door het schattige dorpje heen naar het strand. Op het strand bij een schattig cafeetje wat gedronken en daarna zijn we weer terug gelopen naar de auto. Aangezien het pas 5 uur was toen we weer terug waren in Adelaide zijn we door gereden naar Glenelg Beach, hier hadden ze een klein muziek event dat The Porch Sessions heet. Het was een beetje hippie achtig. Het was net een beetje zoals dat Summer Garden Festival maar dan veeeel kleinschaliger. Hier nog gezellig een hapje gegeten, geluisterd naar verschillende bandjes en helaas geen zonsondergang gekeken, was het te bewolkt voor. Aangezien het toen ook snel afkoelde nadat de zon onder was zijn we snel naar huis gegaan.

Nou hierbij heb ik 3 a4tjes mijn hele maand verteld haha. Ik kan over alles nog zoveel meer vertellen maar dat doe ik jullie niet aan nog meer leeswerk! Als je benieuwd bent naar de foto’s van de roadtrip kan je even op mijn facebook kijken!

Ik vind het nog steeds heel leuk om al jullie reacties te lezen op mijn blog dus hou dat vooral vol! ;)

Tot de volgende blog!

Liefs, Demi

(En Sergio, hierbij speciaal voor jou ben je toch weer een keer vernoemd in m’n blog!)

Reacties

Reacties

Huub van Osch

Hoi Demi, fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt.
Maar wat gaat het toch allemaal snel, succes en geniet ervan.
Groetjes????

Dinie van Helden

Wat een geweldig verslag Demi, en wat een avonturen. Ook een kater heb je meegemaakt, lachen!!! Heerlijk leventje heb je daar Demi, geniet met volle teugen en met iets minder volle glazen. Dikke knuffel van ons. XXX

Rosa

Lieve Demi......wat een heerlijke tijd heb je daar. Was idd een tijd geleden je vorige blog maar na het lezen snap ik ook waarom.....je bent ook beredruk!!!!!!!
Leuk dat je een groep vriendinnen heb daar en waar je veel mee onderneemt. Geniet er nog maar lekker 10 maanden van.
Dikke kus van mij????

Roos van dijk

Zo we zijn weer op de hoogte ,zuipschuit hihihi heerlijk dat je het zo naar je zin hebt
Geniet er lekker van schat ,heerlijk die avonturen nou wij gaan bedje handen en ik groetjes vanuit t zonnige en warme spanje hele dikke kus en tot de volgende blog xxx

Roos van dijk

Ik bedoel nance en ik die naar bedje gaan klote spelling doeiiiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active