Demi goes Down Under

Trip naar Kangaroo Island!

Goedenavond! Of goedemiddag voor jullie eigenlijk haha.

Het is nu ongeveer 3 weken geleden dat ik mijn vorige blog heb geplaatst en ik vond dat het wel weer tijd was om jullie eens even een update te geven van waar ik me de afgelopen weken mee bezig heb gehouden.

De week nadat ik mijn laatste blog heb geplaatst was de laatste vakantieweek voor de kids aangebroken. Maandag zijn ze allebei naar school geweest dus had ik overdag lekker “vrij”.

Omdat het de laatste vakantieweek was wilde ik graag wat leuks met ze doen dus ben ik met ze naar Adelaide Zoo geweest! Alleen aangezien ze hier in Adelaide niet aan publieke parkeerplaatsen doen voor bijvoorbeeld een dierentuin moest ik de auto 10 min lopen verderop parkeren en mocht ik er ook maar max. 4 uur geparkeerd staan… Achteraf was dat ook lang genoeg want na 3 uur waren die kinderen gesloopt, uiteraard was ik ook vergeten om een buggy mee te nemen voor Alex, oeps, dus die heb ik aan het einde alleen maar gedragen. Enige wat ik hierop kan zeggen is dat ik gewoon nog niet gewend ben om aan dat soort dingen te denken hahaha. ’s Avonds ben ik met Iris een MEGA lekkere mikshake gaan drinken bij 50’sixone (zoek het even op via facebook/instagram!). Ik had een chocolade milkshake met een brownie erbij, ik heb hier wel anderhalfuur voor moeten wachten, 3 kwartier in de rij en 3 kwartier toen we aan tafel zaten, maaaaar je krijgt er wel wat voor terug!

Woensdagavond ben ik met Iris, Nienke, Daisy en Nine naar een streetparty geweest in de stad. Hier was niet zoveel aan dus zijn we maar bij een andere bar gaan zitten. Hier konden we voor 15 dollar een jug apple cider bestellen (soort Jillz)! Dit is goedkoop voor Australische termen aangezien we er ongeveer 4 grote glazen uit konden halen. De jugs gingen er erg hard doorheen dus je kan je wel voorstellen hoe we allemaal naar huis gingen haha. Ik moest voor het eerst ’s avonds alleen met de bus naar huis, maar aangezien er nergens in de bus wordt aangegeven waar je bent of wat de volgende halte is was dat best nog een uitdaging. Gelukkig liet de buschauffeur me op tijd weten waar ik eruit moest anders had ik nu nog in de bus gezeten!

Donderdag was het AUSTRALIA Day! Op deze dag wordt gevierd dat in 1788 de Eerst Vloot Sydney bereikte (thank you Google). De Aboriginals noemen het daarom ook wel “Invasion Day”. Ik had die middag met de meiden in het park afgesproken om daar gewoon lekker even te chillen, beetje eten en drinken erbij om vervolgens ’s avonds naar de parade te kijken en als afsluiter in een ander park naar een gratis concert te kijken met vuurwerk! Ik had me alleen een beetje zoiets voorgesteld als Koningsdag bij ons: overal feest, overal muziek, overal mensen in kleuren van het land. Maar niets is minder waar, het leek gewoon een normale donderdag, nergens muziek of feest. Dit vond ik wel een beetje teleurstellend haha. Maar verder een gezellig dag gehad!

Vrijdag moest Alex naar school en bleef Juliette thuis omdat Sonja het een leuk idee vond dat wij samen een “meiden dag” zouden hebben. Dus nadat ik Alex had gedropt op school ben ik met Juliette doorgereden naar Plaster Funhouse, een soort knutselhoek zeg maar. Nadat ze klaar was met der kunstwerk zijn we doorgereden naar een sushi tent, gezellig met zn 2en sushi zitten happen. ’s Avonds ben ik nog wat wezen drinken met Daisy in de stad.

Zaterdags hadden we eerst ’s middags een verjaardag van hun opa, erg gezellig maar duurde een beetje lang haha. ’s Avonds met een hele groep meiden naar het strand geweest, lekker paar drankjes gedronken omdat Hanna, Fins meisje, binnen een paar dagen zou vertrekken. Soort afscheidsfeestje dus.

Zondags met de vaste club Dutchies (Iris, Nienke, Daisy, Nine) wezen lunchen bij Market Shed on Holland. Stonden kraampjes binnen in een markthal waar je super lekkere maaltijden kon kopen! Nadat onze buikjes goed gevuld waren, hebben we lekker de hele middag liggen uitbuiken op het strand!

Toen was de volgende week alweer aangebroken, wat betekend dus de eerste schoolweek voor de kids. En voor mij zullen de komende maanden dus de weken er hetzelfde uitzien, namelijk:

Maandag: Alex en Juliette allebei naar school.
Dinsdag: Juliette naar school, Alex thuis.
Woensdag: Vrij! (tenzij anders wordt aangegeven van te voren)
Donderdag: Juliette naar school, Alex thuis.
Vrijdag: Alex en Juliette allebei naar school.
Zaterdag en Zondag: Vrij!

Ik mag dus niet klagen haha! Verder doe ik beetje huishoudelijke klusjes zoals de was, de vaatwasser in en uitruimen, stofzuigen, opruimen en koken voor de kids.

Deze week heb ik dus op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdags niks ondernomen naast het werk. Woensdag daarentegen ben ik met Iris gaan hiken! Het voornemen was heel goed, een flinke hike van 4 uur maken langs een rivier. Nou verder dan een kwart zijn we niet gekomen aangezien ik een aanvaring had met de rivier… Ik probeerde heel stoer van de ene rots naar de ander rots te klimmen, met de rivier onder me, maar ik verloor mijn grip bij mn voeten dus ik stortte heel charmant te water… en het leuke is ook nog: het staat op film!! Voor wie het filmpje nog niet heeft gezien op facebook, zeker kijken want het is hilarisch!

Toen was vrijdagmiddag alweer aangebroken van deze week, waar ik ontzettend naar uit had gekeken want er stond een trip naar Kangaroo Island gepland!! Samen met Daisy, Nine en Raf ben ik hier van vrijdagavond tot zondagavond geweest en het was fantastisch! Zo’n mooi eiland! Maar de naam Kangaroo Island is beetje misplaatst, want ik had verwacht op elke vierkante centimeter op zn minst 3 Kangoeroes te zien, maar dat mocht helaas niet zo zijn. Heb er in totaal nog geen 20 gezien het hele weekend. Om 4 uur werd ik opgehaald met de auto door Nine, Raf en Daisy want om 7 uur ging onze ferry wat nog zo’n anderhalf uur rijden hier vandaan was. De overtocht duurde gelukkig maar 3 kwartier, waar je overigens grof geld voor betaald ( 4 personen + auto was ongeveer 500 dollar…). Toen we bijna aankwamen met de ferry werd er nog omgeroepen: Doe voorzichtig onderweg naar je bestemming want het begint te schemeren en de dieren worden nu actief. Ik dacht nog van: “ja het zal wel, zullen vast niks tegen komen”. Nou daar had ik mij flink in vergist, we waren nog geen 10 min onderweg of we moesten hard remmen voor een overspringende Kangaroe. Verder onderweg zo’n 20 levende Wallabies gezien, verschillende possums en soort egel/stekelvarken. We moesten dus echt rustig aan rijden anders hadden we verschillende van deze dieren gewoon dood gereden. Eenmaal aangekomen bij onze eerst accommodatie, een 4 persoons slaapkamer, was er geen enkele medewerker meer aanwezig, op een van de slaapkamers/cabins hing een briefje met onze naam erop en de tekst: “welkom …, dit is jullie kamer voor deze nacht. De sleutel zit in de deur! Prettig verblijf!” Ik kan me geen accommodatie in NL voorstellen waarbij je gewoon de sleutel in de deur kan laten zitten voor de volgende gasten. We hebben toen nog wat gedronken op het terras en daarna lekker ons bed in gedoken want de volgende ochtend zaten we al om 7 uur aan het ontbijt!

Na een lekker ontbijt zijn we doorgereden naar Flinders Chase, een mooi natuurpark met verschillende bezienswaardigheden zoals Remarkable Rocks en Admirals Arch. Nadat we eerst de Remarkable Rocks hadden bewonderd zijn we doorgereden naar Admirals Arch om daar een kleine wandeling naar beneden te maken naar het uitzichtpunt! In 1 woord: Prachtig! Hier hebben we Fur Seals gespot! Ook heb ik hier op de parkeerplaats mn eerste koala’s in het echt gespot! Toen uit het nationaal park waren zijn we onderweg nog gestopt bij een Koala Sanctury en de Kelly Hill Caves. Maar hier moest ook allebei weer entree voor betalen waar we alle 4 niet zo heel veel zin in hadden dus zijn we daar niet naar binnen geweest. Daarna zijn we gestopt bij Little Sahara, en zoals de naam al zegt, dit was een kleine woestijn met hele hoge zandheuvels! Hier kon je soort snowboard en slee huren, wat we uiteraard hebben gedaan, om mee van die zandheuvels te glijden! Dit was zo ontzettend gaaf! Alleen nadat je elke keer die heuvel af was, moest je die heuvel ook weer op... wat een hel was dat. Na hier dik 2 uur te hebben doorgebracht zijn we naar de hoofdstad van dit eiland gereden: Kingscote. Hier hebben we even getankt en Fish&Chips gegeten. Vervolgens doorgereden naar onze 2de accommodatie in Emu Bay, dit keer was het een stacaravan met een prachtig uitzicht over de baai zelf! Op onze veranda hebben we nog wat drankjes en spelletjes gedaan en daarna ben ik mn stapelbed ingekropen. Omdat we de meeste grote bezienswaardigheden van het eiland al hadden gezien konden we zondagochtend wat langer uitslapen. Dit keer zaten we iets na 9 in de auto. Na een klein uurtje te hebben gereden kwamen we aan in Penneshaw, hier zou onze ferry vanavond om 7 uur ook weer vertrekken. In Penneshaw was een kleine farmers market met allemaal lokale producten. Nadat we hier een rondje over hadden gelopen zijn we bij een cafeetje wezen ontbijten en hebben onze plannen voor de dag beetje besproken.

Toen we ons ontbijt achter de kiezen hadden zijn we naar Cape Willoughby Lighthouse gereden. Hier heb ik de meeste Kangoeroes gezien! Sommige lagen lekker onder bomen te slapen en andere zagen we ineens voorbij huppen. Rondom deze vuurtoren kon je een wandeling van een uur maken naar de baai van deze Cape, dit hebben we dan ook gedaan en was zeker de moeite waard! Na deze wandeling hebben we bij het nabijgelegen cafeetje wat gegeten en gedronken. Toen was het inmiddels 3 uur dus zijn we maar langzaamaan terug gereden naar Penneshaw. Onderweg nog even gestopt bij een nationaal park waar je gratis mocht kamperen en bij een wijnboerderij. Bij deze wijnboerderij had je een prachtig uitzicht! Toen we terug waren in Penneshaw was het inmiddels 5 uur. We hebben de auto bij een picknicktafel geparkeerd. Wat drankjes en een spel kaarten erbij gehaald en zo hebben we nog heel gezellig de laatste 2 uurtjes doorgebracht voordat we weer de ferry op moesten!

Ik zal binnenkort foto’s van deze trip op facebook en ook een paar op mn blog plaatsen. Moet nog even een selectie tussen de vele foto’s maken haha.

Dan aangebroken bij deze week alweer. Nou hetzelfde riedeltje weer als vorige week. Deze woensdag niet veel spannends gedaan, dit kwam omdat het 43 graden was (!!!). Ik hoefde alleen maar buiten in de zon de zitten en het zweet liep al van mn gezicht af… het was gewoon te heet om ook maar iets te ondernemen. ’s Avonds wel even een lekkere afkoelende duik met Iris in haar zwembad genomen!

Donderdag was het zelfs nog heter, maar liefst 46 graden! Ik weet dat jullie in NL zitten te bibberen van de kou, maar deze hitte is ook geen pretje hoor haha. Omdat het dus zo heet was heb ik de kinderen na school maar even mee genomen naar buitenzwembad in de buurt hier zodat ze lekker allebei konden afkoelen, ik uiteraard ook!

Vandaag zouden ze allebei naar school moeten maar om 11 uur werd ik opgebeld door school of ik Alex kon komen ophalen want hij was ziek geworden… Arme Alex. Ook zijn Sonja en Martin een avondje uit met zn 2en dus terwijl ik dit aan het typen ben heb ik ook de wacht op de 2 draken haha.

So far so good!

En voor degene die het zich afvragen: met de 2 kittens gaat ook alles goed! Ze zijn ontzettend lief en houden van knuffelen! Helaas ook van bomen klimmen… Afgelopen dinsdag waren ze allebei zo snugger om in de hoogste boom te klimmen die we hebben, zaten ze daar vast op 10 meter hoogte omdat ze niet meer naar beneden durfde… Nadat we 3 uurtjes hadden gewacht of ze uit zichzelf naar beneden zouden komen, wat ze natuurlijk niet zo was, hebben we maar de brandweer gebeld. En net op het moment dat ze allebei toch uit de boom waren geklommen uit zichzelf hoorde ik sirenes in de verte… Ik hoopte zo dat dit niet voor ons was, maar dat was het natuurlijk wel… Kon ik met het schaamrood op mn kaken gaan vertellen aan de brandweer dat ze voor niets waren gekomen hahaha.

Ik vind het hartstikke leuk om al jullie reacties te lezen elke keer op mn blog! En mocht er nog iets zijn waar jullie benieuwd naar zijn dan hoor ik dat graag!

Liefs,

Demi

Reacties

Reacties

Samantha Au Pair team

Geniet!

Rosa

Wat een saai leven heb jij toch in Australië ......haha!!!!!
Je heb het goed naar je zin en onderneemt ook hele leuke dingen.....zie je stralen op de foto's. Geweldig om te zien.
Geniet lekker en spreek je gauw.
Dikke kus uit Zeist????????????

Nancy

Superrr wat je allemaal doet en meemaakt!...vind het geweldig om te lezen????...groetjes van ons!????????????

Dinie van Helden, (oma)

Fantastisch wat jij allemaal beleefd. Wat een spannend leven heb je toch. Geniet van je verblijf daar, en het is super leuk om dit alles te lezen. Dikke knuffel van ons.????????????

Huub

Hi Demi, super tof dat je het zo naar je zin hebt. Heerlijk om via jouw blog te lezen wat je zoal meemaakt. Alle goeds en groetjes.????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active