Demi goes Down Under

Indrukken eerste werkweek

Hoi iedereen!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het lezen van mn vorige blog en het plaatsen van alle lieve reacties! Vind ik erg leuk om te lezen dus blijf dat zeker doen! Mn blog is bijna 700 (!!) keer gelezen…

Aangezien ik best wel veel vragen krijg van iedereen over hoe het me hier bevalt en wat ik allemaal gedaan heb, heb ik besloten om redelijk snel na mn eerste blog er nog maar eentje te schrijven haha.

Om te beginnen, ik vind het nog steeds helemaal fantastisch en heb nog geen last van heimwee gehad (sorry mam en pap). Elke dag is het rond de 30/35 graden en dat vind ik dikke prima! Het gezin vind ik nog steeds erg leuk, voel me al steeds meer op mn gemak en heb al leuke vriendinnen gemaakt! Al moet ik zeggen dat ik nu al af en toe momenten heb gehad dat ik die kinderen wel achter het behang kan plakken hahaha, maar ja, dat hoort erbij denk ik dan maar.

Sergio hierbij speciale shoutout naar jou voor het gezellige facetime gesprek zondagochtend!

Maandag:

Elke dag moet ik zorgen dat ik rond half 8 wakker was, omdat Sonja deze hele week nog vrij is en de kids nog vakantie hebben hoefde ik niet perse al gedoucht en aangekleed te zijn, wat natuurlijk heel chill is. De kids lopen dan zelf ook nog in hun pyjama’s rond. We hebben rustig ontbeten en daarna heeft Sonja me een beetje laten zien hoe alles in ze gang gaat hier en waar ik de meeste spullen kan vinden. Het vinden van spullen is nog best wel een uitdaging aangezien nog heel veel spullen in de verhuisdozen zitten… De hele dag zijn we thuis geweest, kids hebben voornamelijk gespeeld binnen en buiten. ’s Avonds ben ik met Martin en de kids naar een Street Party geweest in een wijk verderop, we gingen fietsend en ik voelde me toch een partij voor lul fietsen… Iedereen is hier namelijk verplicht om een helm te dragen tijdens het fietsen, je kan je wel voorstellen hoe dat eruit heeft gezien. Street party’s zijn hier in Adelaide trouwens echt een ding en ontzettend leuk. Deze street party was voornamelijk gebaseerd op eten. Er wordt in een wijk gewoon een lange straat afgezet en overal op straat stonden tentjes waar je ontzettend lekker eten kon halen en overal waren bandjes aan het spelen. Ook was er een speciale kids area waar ze een stuk papier konden versieren, zich konden laten sminken met neon verf en er was een man die mega bubbels stond te blazen waar die kinderen als gekken achter aan rende om ze kapot te prikken. Op dat moment voelde ik me voor het eerst ook echt een nanny, toen ik daar stond met een tas over mn schouder met hun rotzooi erin, Juliette haar smoothie in mn ene hand, het stuk papier dat ze had versierd in mn andere hand, kijkend hoe ze als een bezetene achter die bubbels aan rent terwijl ik helemaal onder de glitters en verf zit van dat versierde papier… Toen dacht ik bij mezelf; Ja demi, dit is je leven voor het komende halfjaar. Positief gezien hoor haha!

Dinsdag:

Deze dag is tot nu toe de heetste dag die ik heb meegemaakt, maar liefst 43 graden!! Op zich was het wel redelijk goed uit te houden, in de schaduw… Omdat het dus zo warm was hebben we eerst ’s ochtends de koelte opgezocht in een mega supermarkt, Sonja heeft daar maar gelijk inkopen gedaan voor de hele maand, de hele kar zat vol gestouwd met allemaal boodschappen, kostte maar 800 dollar… Daar gelijk ook maar even geluncht, want zat een soort klein cafeetje in de supermarkt.
Nadat Alex zijn middagdutje had gedaan zijn we naar het zwembad gegaan, alle zwembaden zijn hier overdekt met soort schaduwdoeken vanwege de sterke zon, wat best fijn voor mij was aangezien ik ontzettend ben verbrand op mn borst en schouder, de vellen hangen eraan.

Woensdag:

Deze middag moesten we naar de dokter voor Alex, omdat hij iets heeft met zijn maag. Hij was alleen in slaap gevallen in de auto daar naar toe en wou maar niet wakker worden toen we binnen zaten te wachten totdat de dokter kwam. Sonja ging uiteindelijk naar binnen met hem en ik bleef in de wachtkamer met Juliette. Nou uiteindelijk werd ie wel wakker, want ik hoorde hem gewoon krijsen, huilen en schreeuwen vanuit dat kamertje. Hij heeft blijkbaar ook Sonja daarbij beetje mishandeld want ze had een grote blauwe plek op der arm zitten waar hij der heeft gebeten… Terwijl de dokter alleen naar zn buik heeft geluisterd.
’s Avonds ben ik gezellig met Iris en Nienke naar een Street Party geweest aan het strand! Erg gezellig uiteraard, lekker gegeten, ontzettende mooie zonsondergang gezien en zelfs nog gedanst op het plein waar een bandje stond te spelen!

Donderdag:

Donderdag ben ik voor het eerst een paar uur lang alleen geweest met de kids, ze waren engeltjes in deze paar uur. Deden niet lelijk tegen elkaar, hebben mij niet de hele tijd lastig gevallen en luisterde gewoon als ik wat zei. In tegenstelling tot die avond toen moeders weer thuis was… Een grote strijd gevoerd met die kids over het opruimen van hun speelgoed, wat ze uiteraard niet wilde doen. Uiteindelijk heb ik de strijd wel gewonnen door gewoon standvastig te blijven, nice try though kids.
’s Avonds heb ik voor het eerst auto gereden, het links rijden ging prima aangezien ik dat een paar dagen had kunnen observeren in de auto. Maar het aan de andere kant zitten in de auto vond ik best lastig met inschatten hoeveel ruimte ik nog heb aan de linkerkant. Ik en Sonja zijn naar een bouwmarkt gereden omdat ze daar iets moest hebben, terwijl we daar binnen waren begon het vreselijk te stormen… Onweer, bliksem, keiharde regen… Dus ik vroeg maar aan Sonja of zij terug wilde rijden omdat dat wellicht veiliger was aangezien ik natuurlijk nog helemaal niet gewend was aan het verkeer en dergelijke. Maar nee, zij vond het een goeie oefening voor me… Nou ik was blij dat ik weer thuis was, was best eng die weg terug haha.

Vrijdag:

Kids hadden “Holiday Program “ op school, bezigheidstherapie noem ik het maar want we hebben ze om 9 uur gedropt daar en om 4 uur weer opgehaald, de hele dag hebben ze gewoon lopen spelen en leuke dingen gedaan. Gelukkig mocht ik auto rijden zodat ik goed kon wennen aan het verkeer.
Toen we weer thuis kwamen moest Sonja voor paar uur naar der werk dus heb ik heerlijk even paar uurtjes voor mezelf gehad! Nadat we de kids hadden opgehaald van school gingen we op weg naar een oom van Sonja die in de heuvels woont omdat ze een familie BBQ hadden. Prachtig huis had deze oom met een mooie grote achtertuin, schijnt zelfs af en toe een koala te chillen in één van de bomen die in de tuin staan, maar helaas kwam ie vandaag niet opdagen. Ik heb hier gelijk al de familie van Sonja haar kant kunnen ontmoeten wat ik erg leuk vond! Ook heb ik mn eerste officiële Aussie Barbie gehad, oftewel: Australische BBQ, waar ze hier om bekend staan! Toen we tegen de avond aan terug reden hadden we een prachtig uitzicht over Adelaide, mooie foto gemaakt die je wellicht voorbij hebt zien komen op Facebook! Ik was net 2 tellen thuis toen ik werd gebeld door Iris en Daisy, of ik zin had om mee te gaan naar de stad, scheen een leuk feest te zijn op een plein. Uiteraard zeg ik daar geen nee tegen, dus 10 minuten later zat ik alweer bij Iris in de auto op weg naar dat feest. Alleen aangezien geen van ons 3en had gekeken tot hoe laat het feest duurde, was het feest natuurlijk net afgelopen toen wij daar aan kwamen lopen, jammerrr. Daarna wilde we gewoon in de stad een drankje gaan doen maar aangezien ik mijn ID niet bij me had kwamen we bijna nergens binnen, want daar wordt hier streng op gecontroleerd. Uiteindelijk toch ergens binnen gekomen omdat ik gelukkig een foto op mn telefoon had gevonden waar mn ID op staat (thanks to Daisy). Je betaalde daar alleen 8,15 dollar voor een wijntje…

Zaterdag:

Rond 12 uur werd ik opgehaald door Iris om vervolgens de hele dag te spenderen aan het zwembad in Iris der tuin, ideaaaal. Wel ook weer een aanvaring gehad met de Australische flora en fauna, namelijk een mega hagedis gespot in de achtertuin (30/40 cm lang!!). Iris probeerde m nog te vangen maar helaas rende ie te snel weg haha. Later die middag kwamen ook nog Nienke en Nine langs, we hebben gezellig met zn 4en weer een Aussie Barbie gehad. Daarna klaar gemaakt om avondje te stappen, eerst naar Hanna toe om daar wat drankjes te doen waar nog meer meiden naar toe kwamen. Vervolgens in Adelaide naar een club geweest, was super gezellig! Ben nog steeds verbaasd over hoe ordinair/hoerig de meiden zich hier kleden voor een avondje uit…

Zondag:

Deze dag veel rondjes gereden met de auto, voornamelijk de routes naar de scholen van de kids gereden om de route uit mn hoofd te leren en te wennen aan het verkeer en ik moet zeggen dat het auto rijden me best goed af gaat! Toen kwam het aller aller allerleukste: we hebben 2 kittens van 3 maanden opgehaald uit het asiel! Zoooo super cute zijn ze, een zwarte en een zwart witte. Zeus (zwart) en Neo, ik weet niet of ze deze namen gaan houden aangezien het asiel ze die gegeven heeft, maar ik vind ze erg leuk! Daarna dus voornamelijk zitten knuffelen met ze.

Nog iets minder leuks, voor mij dan. Zoals de meeste van jullie weten ben ik als de dood voor spinnen, maar helaas heb ik deze week al 3 huntsman spinnen mogen spotten… 2 buiten, 1 binnen…

Mocht je niet weten hoe een huntsman eruit ziet, google het even zou ik zeggen, maar ik hoop dat je er geen nachtmerries van krijgt… Gelukkig heeft Martin, ondanks dat ie bang is van spinnen, de huntsman gevangen die binnen zat… Held!! Ik hoop dat het bij deze 3 blijft maar ik ben bang van niet aangezien we in een oud huis leven en veel planten/struiken/bomen hebben in de voor en achtertuin…

Excuses voor het vele leeswerk maar wil jullie graag op de hoogte houden van mn ervaringen!

Liefs,

Demi

Reacties

Reacties

Huub van Osch

Hoi Demi,
Wat een enerverende week is hetvoor je geweest.
Wel erg goed dat je al zo goed bent in het links rijden en je al diverse keren gereden hebt.
Het allerbeste en het is tof dat wij op deze manier op de hoogte blijven.
Groetjes van mij!

roos van dijk

Oh geweldig dat je zo naar ze zin hebt ...En wat heerlijk om alles te lezen schoenen uitkloppen voor die spinnen ooh ik zou gillen hihi dan liever koala,s en kangoeroes ????nou lieverd werk ze hihi en tot de volgende blog dikke kus????uit t koude Rotterdam

Patricia

Wij willen heel graag foto's van de kittens zien!!
Veel plezier daar en blijf ons op de hoogte houden??
Dikke knuffel ????

Rosa

Hoi lieve Demi......wat heb je al veel gedaan, gezien, ontmoet en ondernomen!!!!!
Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je ook leuke meiden heb ontmoet om mee te gaan shoppen en stappen.
Werk ze Vd week en pas op voor spinnen(kreeg een foto van zo'n spin van je moeder)....ik zou heel Australië bij elkaar gillen en geen oog meer dichtdoen.
Niet teveel denken dat je een echte nanny bent want straks krijg je ook een pukkel zoals nanny mcphee....haha!!!!
Dikke knuf van mij????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active