Demi goes Down Under

Verhuizen met hostfamily op mijn tweede dag...

Hoi allemaal!

Hierbij mijn eerste update vanuit… AUSTRALIË!!

Afgelopen donderdagavond ben ik om 6 uur ’s avonds aangekomen in Adelaide na 2 lange vluchten van 12,5 (!!) uur en 7 uur. Ik was best zenuwachtig voor de douane controle nadat ik naar het programma Border Security had gekeken op TV aangezien ik eten had meegenomen in mijn koffer. Nou ik kan je vertellen, de douane stelt niks voor! Je kreeg in het vliegtuig een formulier waarop je kon invullen wat je aan eten e.d. te declareren had en nadat je je koffer had opgepikt moest je dus in een rij gaan staan waar je dus moest laten zien wat je aan eten te declareren had. Maar mijn koffer is niet eens open geweest… Mevrouw bij de balie vroeg alleen wat ik bij me had en nadat ik zei dat het stroopwafels en drop waren kon ik direct doorlopen!

Toen kreeg ik een klein beetje stress… want toen ik het vliegveld op liep was mijn hostfamily nergens te bekennen… Moet precies mij weer overkomen. Nadat ik goed het vliegveld had rond gezocht en ze nog steeds nergens te bekennen waren besloot ik om mijn hostmum Sonja maar even te bellen. Toen kreeg ik nog meer stress want een paar weken geleden heb ik een nieuwe telefoon gekocht en dus waren heel veel contacten niet overgegaan naar mn nieuwe telefoon, waaronder die van mijn hostmum… Stond ik daar in mijn eentje op het vliegveld in Australië zonder ook maar enige mogelijkheid om mijn hostmum te bellen. Gelukkig bedacht ik me dat ik mijn contract van Travel Active had uitgeprint en dat haar telefoonnummer daar waarschijnlijk wel op zou staan, gelukkig was dat ook zo! Sonja gebeld en ze zei dat ze er over 5 min waren. Mijn vliegtuig had namelijk een vertraging van een halfuur opgelopen en daardoor dacht ze dat ik er nog lang niet zou zijn haha.

Thuis gekomen hebben we met het hele gezin gegeten, Juliëtte heeft non stop tegen me zitten praten en Alexander moest eerst een beetje wennen aan me. Maar na een kwartier kwam ie ineens op mn schoot zitten en is daar ook niet meer vanaf gekomen totdat ie naar bed moest. Na het eten heb ik ze de cadeautjes gegeven die ik had meegenomen, dat vonden ze natuurlijk helemaal geweldig! Toen ze naar bed ging kreeg ik van Alexander direct een ontzettende dikke knuffel, super cute.

De volgende ochtend (vrijdag) werden de kinderen ’s ochtends opgehaald door opa en oma, daar blijven ze tot zondagavond. Zou kunnen we namelijk in alle rust verhuizen… Ja verhuizen, je leest het goed haha. De hele dag zijn we druk bezig geweest met inpakken, ik hoefde niet mee te helpen van Sonja en Martin (hostdad) maar aangezien ik toch niks anders te doen had heb ik maar gewoon mee geholpen. Toen werd ik rond 3 uur erg moe door mn jetleg heb ik een klein dutje gedaan en zijn we daarna naar het nieuwe huis gegaan om alvast wat spullen daar te droppen. Daarna met zn 3en wat gegeten bij een klein (welgeteld 4 tafels) Latijns-Amerikaans restaurant, wel super lekker! Daarna terug gegaan naar het “oude “ huis om daar mijn tweede en ook gelijk laatste nacht door te brengen. Eerst nog even fijn met mama geskyped voordat ik mijn bed in kroop.


Zaterdagochtend was ik om 5 uur al wakker, thank you jetlag. Rond 8 uur ben ik mijn bed uit gegaan, heb ik ontbeten en daarna weer geholpen met inpakken. Ik liep die ochtend een beetje met mn ziel onder mijn arm aangezien de kids er niet waren, ik moe was en absoluut geen zin meer had om nog meer in te pakken. Dus toen heb ik met een ander Nederlands meisje Iris afgesproken in Adelaide centrum. Zij ziet hier al een halfjaar en heeft mij nadat we hadden geluncht een mooie rondleiding door Adelaide centrum heen gegeven. Tot mijn grote verbazing zelfs Aboriginals gezien… Die had ik alleen in de outback verwacht. Maar hier hingen ze in groepen rond op grasvelden, het waren net zwervers. Toen ik die middag vol verbazing aan Sonja vertelde dat ik Aboriginals had gezien kwam ze niet meer bij van het lachen aangezien het voor haar natuurlijk normaal is en ik erover vertelde alsof ik zojuist een wonder had gezien. Daarna gezellig even met papa geskyped, gelijk het nieuwe huis laten zien. Nadat we weer ergens uit eten zijn geweest gingen Sonja en Martin naar een of ander optreden van een band in Adelaide, ik ben lekker thuis gebleven. Lekker rond 10 uur mn bed in gegaan, even serie gekeken en daarna heerlijk in slaap gevallen. Goeie eerste nacht gehad in het nieuwe huis alleen ik was weer vroeg wakker aangezien er nog geen gordijnen hangen in mijn kamer…

Vandaag is het zondag en heb ik om 3 uur met Iris en Ada (een Zweeds meisje) afgesproken om naar het strand te gaan, daar hapje te eten en de zonsondergang te bekijken. Maar wel ontzettend goed gaan insmeren want gister ben ik gewoon verbrandt… De krachten van de zon hier had ik ondanks het advies van velen een beetje onderschat, oeps. Ik heb wel gelijk een kleurtje, mooi rood is niet lelijk zeggen we dan haha.

Maandag begint mijn “trainingsweek”, de kids hebben dan nog zomervakantie. Die duurt tot geloof ik tot begin Februari.

Tot snel weer!

Liefs,

Demi

Reacties

Reacties

roos van dijk

Hallo lieverd heerlijk je eerste verslag gelezen alles gaat goed zo te lezen ben blij voor je ....veel plezier aankomende tijd kus ...roos

Rosa

Lieve Demi......geweldig om te lezen hoe je alles heb ervaren. Je lange reis en je aankomst in Audelaide. Had natuurlijk al van je moeder het een en ander gehoord.
Leuk dat je al op verkenning bent geweest met een ander Nederlands meisje.....mooie stad zeker!!!!
Geniet nog lekker van je laatste vrije dag en succes maandag met je eerste werkdag.
Wij gaan vanmiddag naar Timo zijn verjaardag toe en zal een dikke knuffel geven.
Dikke kus van Rosa en Bart

Karin van der Most

Wat leuk om je ervaringen te lezen.
Geniet van deze mooie ervaring!

Liefs van Karin en Britt

Huub van Osch

Wat leuk om op deze manier jouw ervaringen mee te maken.
Heel veel succes en alle goeds.
Groetjes van mij.
Huub

Marianne

Lieve demi ..... mooi verhaal heb je geschreven, leuk om zo je ervaringen te lezen.
Heel veel succes en geniet van alle ervaringen
Dikke kus en heel veel liefs
Marianne

Dinie van Helden

Wat ontzettend leuk om dit te lezen lieverd, en wat super dat het zo klikt tussen jou en de familie. Ik ben benieuwd naar de volgende avonturen. Succes!!!!
Dikke pakkerd van mij en Opa. XXX

Patricia

Wat superleuk om te lezen..heee veel.succes en plezier

Nancy van dijk

Hoi Demi...leuk om je zo te volgen!!...veel gezelligheid met je nieuwe (familie) ????????????????????

Oma

Hallo meisje,wat en prachtig verslag. Was zeker wel schrikken dat de familie er niet was op hetvliegveld. Gelukkigisvandaag Linda er om me tehelpen.Maar ik weet het,dus tot devolgende.Dag stoere meid , en knuffel an ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active