Demi goes Down Under

South Island, the better Island!

Hey there!

Het voelt voor mij al eeuwen geleden sinds dat ik mijn laatste blog heb gepost omdat ik de tussentijd alweer zoveel gezien en gedaan heb, maar eigenlijk is het pas 3 weken geleden. Ik zou willen zeggen dat het korte blog, maar dan zou ik liegen haha. Om wel een beetje duidelijkheid te houden zal ik per week vertellen wat ik heb gedaan.

Week 44 (30 okt – 5 nov):

Maandag: Nadat ik afscheid had genomen van Liza en der vriend stond de Kiwi bus alweer op me te wachten bij de ferry. Ik stapte om 12 uur in de bus en pas om 6 uur 's avonds kwamen we aan in Kaiteriteri waar ik 2 nachten zou blijven.

Dinsdag: Deze ochtend moest ik alweer vroeg uit de veren want om 8 uur werd opgehaald bij het hostel om een halve dag te gaan kajakken langs de kustlijn van Abel Tasman Nationaal Park. Dit park is vernoemd naar de Nederlandse ontdekkingsreiziger Abel Tasman (hij heeft het alleen nooit gered om aan land te gaan omdat hij werd aangevallen door de Maori's haha). Ik had ontzettend geluk met het weer, strakblauwe lucht en zon. Doordat ik redelijk wat uur op het water had doorgebracht was ik weer lekker verkleurd! Ik denk dat we in totaal ongeveer 3 uur zijn wezen kajakken en dat was meer dan genoeg want mn armen waren erg moe na die 3 uur. Het was wel prachtig zo kajakken langs de kust van het nationaal park! Eenmaal aangekomen op het strand kregen we lunch en daarna werden we opgehaald door een watertaxi die mij recht voor het strand van het hostel afdropte. Ze konden helaas niet helemaal tot op het strand komen, dus ik moest uitstappen in het water haha, gelukkig had ik mn bikini aan!

Woensdag: Deze dag reden we van Kaiteriteri naar Westport. Onderweg zijn we nog gestopt bij het prachtige Nelson Lake. Een paar mensen waren zo dapper om het koude meer in te springen maar het was voor mij toch echt net iets te koud. Toen we 's avonds aan kwamen in Westport deed onze buschauffeur nog iets speciaals voor ons. Voor wie wilde reed zij 's avonds om 8 uur naar het strand om daar een groot kampvuur met zn allen te bouwen. We hadden een drankje en marshmallows meegenomen dus het was een perfect kampvuur!

Donderdag: En weer zaten we in de bus om deze keer van Westport naar Lake Mahinapua te rijden. Op deze route lagen ook de pancake rocks dus daar hebben we nog een wandeling gemaakt. De avond in Lake Mahinapua stond bekend om de dress up party die 's avonds plaatst zouden vinden. Ons thema voor deze avond was “opa's en oma's”! Voordat we bij het lake aankwamen hebben we nog een stop gemaakt in een klein plaatsje zodat iedereen kleding en accessoires kon scoren voor die avond. Je kon een prijs winnen dus iedereen had echt zijn best gedaan. Ik heb me rot gelachen om alle gasten die als oma's verkleed waren met hun hakjes en tasjes met hun brei naalden erin hahaha. Dit was echt een avond voor in de boeken.

Vrijdag: Na een korte busrit kwamen we aan in Franz Josef. Ik keek hier al de hele tijd naar uit omdat hier mijn helikopter hike op de gletsjer zou plaats vinden! Alleen toen we daar aankwamen regende het super hard en de weersvoorspelling voor de komende dagen zag er niet al te best uit... Ik zou hier in eerste instantie 3 nachten blijven, maar dat heb ik verlengd naar 4 omdat ik zag dat het weer op maandag beter zou zijn en dan zou de kans groter zijn dat mijn heli hike door zou gaan! Vanwege alle regen konden we verder niet echt iets ondernemen die dag helaas...

Zaterdag: Voor deze ochtend stond mijn Heli Hike ingepland, maar het weer was nog net zo triest als de dag ervoor dus werden alle heli hikes voor die dag geannuleerd. Dus had ik mijn heli hike naar zondag verplaatst. Alleen van het binnen zitten werden ik en nog 2 andere gasten ook niet goed dus we besloten om in de stromende regen een wandeling te gaan maken naar Callery Cove. Deze wandeling duurde ongeveer 1,5/2 uur. We hadden alle 3 een goed regenjack dus ons bovenlijf was droog gelukkig, maar de rest was zeiknat haha. Maar het had ook wel wat een wandeling in de stromende regen maken in het regenwoud! Op gegeven moment stop je ook met je druk te maken om de regen, je bent dan toch al doorweekt dus dan maakt het allemaal niet meer uit. Daarna hebben we alles snel in de droger gegooid en zijn we de jacuzzi in gedoken die het hostel had!

Zondag: Met goede moed werd ik die ochtend voor mijn Heli Hike, maar toen ik naar buiten keek werd ik weer teleurgesteld, het regende nog steeds pijpestelen. De Heli Hike werd dus weer geannuleerd en ik had m weer verplaatst naar de maandagochtend. Nieuw-Zeeland staat bekend om de Kiwi Birds die hier leven, het zijn nachtdieren dus ze zijn ontzettend lastig om in het wild te spotten, maar hier in Franz Josef hadden ze een Kiwi Sanctuary waar je kiwi vogels kon bewonderen. Je moest hier 25 dollar voor betalen en je kreeg maar 2 kiwi birds te zien en na 15 minuten stonden we alweer buiten. Het was leuk om een kiwi vogel te zien, maar of het nou 25 dollar waard was, absoluut niet haha. Maar alsnog beter dan alweer binnen te zitten met al die regen.

Week 45 (6 – 12 nov):

Maandag: Deze ochtend keek ik naar buiten en was ik eindelijk blij met wat ik zag! Blauwe lucht met wat wolken, ik had een goed gevoel dat de Heli Hike dan eindelijk zou plaatsvinden vandaag. 2 Nederlandse meiden met wie ik omging en een gozer uit Engeland gingen uit mijn bus zouden ook rond dezelfde tijd als ik de heli hike hebben. We hadden ingecheckt en zaten op onze gids te wachten en toen hij eindelijk kwam werden we weer teleurgesteld... De heli hike kon helaas niet doorgaan omdat het weer er voor de komende paar uur er niet goed uit zag, ze konden ons wel de gletsjer opvliegen, maar er niet meer van afhalen. Wij waren super teleurgesteld, maar toen kwamen we op het geniale idee om een scenic helikopter flight te doen, want die gingen wel door! Nou en de prachtige foto's daarvan hebben jullie waarschijnlijk wel gezien op facebook. Het was zo geweldig om die gletsjer op te vliegen en daarboven een sneeuw landing te doen! Heel blij dat we dit gedaan hebben! En alsof we die dag nog niet genoeg actie hadden gehad besloten we met een groepje van 7 die middag nog te gaan quad biken! Keihard met je quad crossen door het bos en over de rivier bedding, wat een lol hebben we gehad die 2 uur. We kregen een regenpak aan en maar goed ook want we zaten helemaal onder de modder aan het einde van de rit!

Dinsdag: Het was tijd om afscheid te nemen van Franz Josef want we vervolgde onze weg weer naar Lake Wanaka. Dit is een van mijn favoriete plaatsen in Nieuw-Zeeland naast River Valley en Queenstown. Zo klein schattig dorpje aan een prachtig meer. Die avond zijn we met een groepje naar de bios geweest, ze hadden hier allemaal speciale zitplaatsen zoals een auto en verschillende sofa's.

Woensdag: Het had afgelopen nacht gesneeuwd dus alle bergtoppen om ons heen zagen wit! De lucht was strakblauw en het zonnetje scheen lekker. Ideale dag dus om een wandeling te maken dacht ik. Ik liep het informatie centre binnen om te vragen naar mooie wandeling toen mijn oog viel op een brochure van paardrijden. Ik werd gelijk enthousiast en vroeg de receptie of er bij de rit van die middag nog plek was en dat was er gelukkig nog! Die kans kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan met dit mooie weer. Alleen om hier te komen moest ik wel een auto hebben want het was 30 minuten bij Wanaka vandaan en je werd niet opgehaald. Dus ja, wat doe je dan? Dan huur je natuurlijk gewoon even een auto voor een dagje haha. Het was zo fijn om zelf weer even te kunnen rijden na al die dagen in de bus te hebben gezeten. Met het paardrijden waren we in totaal maar met 5, 2 meiden die de rit begeleide, 2 gasten uit Engeland en ik. Die 2 gasten hadden geen ervaring met paardrijden dus 1 van de meiden begeleide hen en ik reed achterop met die andere meid. Gelukkig konden de jongens wel draven dus wat we de hele tijd deden is dat ik mijn gids wachten terwijl de andere weg draafde en zodra ze ver genoeg waren ging en ik mijn gids er in harde galop achteraan. Dit hebben we zo vaak gedaan en was zo leuk! Ik vond deze rit persoonlijk leuker dan de rit die ik in River Valley had gemaakt! Na 2 uurtjes op pad te zijn geweest zat het er helaas alweer op en waren we weer terug bij de stallen. Het liep toen al tegen 4 uur aan, maar aangezien ik de auto toch de hele dag had wilde ik hier wel gebruik van maken. Dus ik ben naar Blue Pools gereden wat een uur rijden bij Wanaka vandaan lag. Het water van de rivier hier zou ijsblauw moeten zijn omdat het gesmolten sneeuw is dat van de gletsjer af komt. Maar natuurlijk op het moment dat ik er was waren de blue pools niet blauw, maar bruin... Het had de afgelopen dagen nogal flink geregend waardoor het water niet meer helder was maar bruin. Desalniettemin was het wel een mooie wandeling dus had ik gelukkig niet voor niets 2 uur gereden in totaal.

Donderdag: Vandaag zijn we Wanaka naar Queenstown gereden. Onderweg zijn we nog gestopt bij Puzzling World. Hier hebben ze illusion rooms en een groot doolhof. We zijn hier ongeveer 1,5 uur geweest en ik ben 1 van de weinige die het was gelukt om het doolhof te voltooien haha. We kwamen aan het einde van de middag aan in Queenstown en ik was gelijk verliefd. Want een ontzettend leuk stadje is dit zeg. Zoveel te doen en ook weer aan een mooi meer. Ik ben hier in totaal 5 nachten geweest en gelukkig alle 5 de dagen mooi weer gehad.

Vrijdag: Deze dag stond een dagtrip naar Milford Sound op de planning. 4 uur heen, 4 uur terug. Ik kan je zeggen dat het een hele lange dag was. We maakte op de heenweg wel een aantal stops voor foto momentjes of korte wandelingetjes, maar het was erg veel rijden aangezien we maar 1,5 uur op de boot hebben gezeten die door Milford Sound heen vaart. Milford Sound was gelukkig wel prachtig! Ik kan niet goed in woorden uitleggen wat Milford Sounds is dus het beste is om even te googlen om te zien hoe het eruit ziet haha. Onderweg op de boot hebben we nog dolfijnen, zeehonden en die speciale pinguins met gele wenkbrauwen gezien!

Zaterdag: Eindelijk was het dan zover, tijd voor mijn SKYDIVE!!! Dit keer hadden de weer goden wel het beste met me voor want er was geen wolkje aan de lucht te bekennen en amper wind! Ik zat in de eerste groep van die dag met nog 9 andere. Uiteindelijk werden we in 4 groepjes opgesplitst en zat ik het laatste groepje dat de lucht in ging met nog een andere vrouw, want wij waren de enige van 10 die van 15000 feet gingen springen, de rest sprong allemaal van 12000 feet (watjes haha). Gek genoeg was ik helemaal niet zenuwachtig, ja een heel klein beetje maar meer omdat het spannend was. De vlucht in het vliegtuig duurde ongeveer 20 minuten en we hadden een prachtig uitzicht over alle bergen met besneeuwde toppen en het meer onder ons. Op 12000 feet kregen we zuurstof toegediend en werden we vastgesnoerd aan onze begeleider. Ik was de eerste die het vliegtuig uit moest springen. Als de deur open gaat en je op dat randje zit met je benen buiten boord is het toch wel even slikken hoor haha. Maar echt tijd om erover na te denken krijg je niet echt want voor je het weet rol je al naar buiten. En het gevoel dat je de eerste 2 seconden hebt is onbeschrijfelijk, zo'n apart gevoel is dat als je jezelf uit een vliegtuig gooit op 15000 feet, zeker omdat je dan ook nog rond draait in de lucht. Maar zodra je recht hangt en met 300 km/u naar beneden valt is het alleen maar ontzettend gaaf!!! Dat uitzicht dat je hebt is werkelijk waar prachtig. Na een vrije val van 65 seconden, die letterlijk zo voorbij zijn, gaat de parachute open en zweef je rustig naar beneden. Ik denk dat dit toch wel het beste is wat ik heb gedaan in de afgelopen 10 maanden haha. Het is dat het zo duur is anders had ik het zo nog een keer gedaan!

Zondag: Nadat ik met een paar kamergenoten ergens was wezen ontbijten kregen Nils en ik het goede idee om te gaan lugen die dag. Dit zijn een soort race wagentjes waarin je tegen elkaar van een berg af kan racen, een soort Mario Kart maar dan in real life haha. Eerst moesten we met de gondel de berg op en daarna zijn we 6 keer achter elkaar van de berg afgeraced. 3 keer heb ik gewonnen en Nils had de andere 3 keer gewonnen. Toen ik daarna terug kwam bij het hostel vroegen 4 andere of ik nog een keer mee ging lugen want het was Zac's verjaardag maandag, maar dan was de luge gesloten voor onderhoud. En daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Uiteindelijk ben ik met hun nog 9 keer van de baan af gegaan en omdat ik al wat oefen rondjes had gehad won ik de eerste 2 keer, maar daarna was het continue een wedstrijd tussen mij en Zac wie er zou winnen. De andere 3 konden ons niet bijhouden haha. Dat ik of Zac niet van de baan is afgevlogen is me nog steeds een raaadsel want we beukte elkaar de hele tijd aan de kant en sneden de ander af in de bochten.

Week 46 (13 – 19 nov):

Maandag: Vandaag was een erg drukke maar erg leuke dag. Het was Zac zijn verjaardag dus zijn we die ochtend weze midget golfen, van de 8 werd ik helaas laatste hahaha. Toen kreeg ik het spontane idee om de Canyon Swing te doen, een soort bungee jump/schommel in de canyon. Ik kan met zekerheid zeggen dat dit het engste is wat ik ooit gedaan heb in mn leven en dat ik nooit een bungee jump ga doen haha. Het platform waar je vanaf springt is op 139 meter hoogte van de grond en je vrije val is 60 meter, dit duurt ongeveer maar 3 seconden voordat je voelt dat het touw strak komt te staan en je echt begint te schommelen. Maar deze 3 seconden vond ik angstaanjagend haha. Je hebt het touw vast, maar tergelijkertijd heb je helemaal geen houvast omdat het touw ook nog slap hangt. Ik ging met een soort glijbaan van het platform af omdat dat makkelijker was dan daadwerkelijk van het platform af te springen. Zodra je eenmaal schommelt is het super leuk en kan je genieten van de omgeving want die is super mooi! Als je wilde kon je nog een 2de sprong doen, maar ik vond het zo eng dat ik het niet kon opbrengen om nog een keer te springen. Dit was duizend maal enger dan de skydive haha. Toen ik weer terug was in Queenstown zijn we met een groep uit eten geweest voor Zac zijn verjaardag en daarna zijn we nog uitgeweest. Dit was ook mijn laatste avond samen met deze leuke groep want de volgende ochtend verliet ik Queenstown en meerendeel bleef er nog.

Dinsdag: Ik moest helaas het mooie Queenstown verlaten maar ik ruilde het in voor het mooie Lake Tekapo. Hier sliepen we die nacht en vlakbij het hostel hadden ze hotpools! Hier ben ik met 2 andere heen geweest na het avond eten en hebben we de prachtige zonsondergang gekeken terwijl we in hotpools van 39 graden aan het dobberen waren.

Woensdag: Vandaag reden we van Lake Tekapo naar Christchurch. We kwamen hier redelijk laat aan dus ik heb niet de kans gehad om Christchurch te verkennen. Maar het hostel was erg fijn want ipv een stapelbed had ik voor de komende 2 nachten een eenpersoons bed!!! Hoe fijn!

Donderdag: Het was heerlijk weer dus ik ben eerst Christchurch in gegaan om een hapje te eten en daarna heb ik de hele middag doorgebracht in de mooie botanic gardens!

Vrijdag: We zijn van Christchurch naar Nelson gereden en hier heb ik met een paar andere de middag op het strand door gebracht. Daarna hebben we met z'n allen Fish & Chips gegeten. Het was een rustige avond want er was letterlijk niks te doen in de omgeving.

Zaterdag: En toen zat mijn tijd op het Zuidereiland er alweer op... Ik heb hier 3 weken doorgebracht en voor sommige plaatsen was dat niet genoeg tijd. Het Zuidereiland is echt prachtig en er is zoveel te doen! Hier wil ik zeker ooit nog eens terug komen! Na een ferry tocht van 3,5 uur stond ik weer in Wellington, hier zou ik 2 nachten blijven voordat ik mijn weg omhoog vervolg terug naar Auckland.

Zondag: Ik ben deze dag naar het Te Papa museum geweest waar ze tentoonstelling hadden over de oorlog in Gallipoli in 1915 tussen UK/Nieuw-Zeeland en Duitsland/Turkije. Dit was erg interessant om te lezen en te ervaren.

Nou dat waren mijn afgelopen 3 weken en ik heb al aardig wat weg gelaten om het nog een beetje leesbaar te houden haha. Ik ben inmiddels alweer in Taupo en morgen kom ik aan in Auckland. Dan heb ik voor 11 dagen een auto gehuurd zodat ik het Noordereiland nogmaals kan verkennen, dit keer ga ik uiteraard naar plaatsen waar ik nog niet ben geweest met de kiwi bus!

En over 2 weken ben ik ook alweer thuis... Zo'n gek idee, kan me er nog niks bij voorstellen!

Nou tot snel!

Liefs, Demi



Reacties

Reacties

Huub van Osch

Wat blijft het toch geweldig om jouw blogs te lezen, wat heb jij geweldige ervaringen op gedaan en wat zul je hier nog vaak aan terugdenken.
Groetjes
Huub

Mana

Hoi lieverd , wat je schrijft klink eerder als 3 maanden ipv 3 weken!

En wat n belevenissen allemaal zeg!!
Sky-diven en bungyjumpen...wat gaaf!!!!
Je zal zeker n mooi uitzicht hebben gehad!!

Je bof er toch ook maar mee dat je constant zulke leuke mensen tegenkom waar je zulke leuke dingen mee doet en beleef.

Ja lieverd, nog 11 dagen.... ben je weer heerlijk thuis!!! Kan me voorstellen dat je daar nog niets bij kan voorstellen, maar ik wel!! Hahaha

Geniet van je laatste dagen lieverd, voordat je het weet zit je in het vliegtuig naar huis!!

Dikke kus!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active