Demi goes Down Under

Bye Bye Australia & Hello New-Zealand!

Hooooi!

Deze blog schrijf ik vandaag vanuit Auckland New-Zealand!! Ik heb gisteren om 9:00 uur 's ochtends het vliegtuig vanuit Cairns naar Auckland gepakt, ik had nog een overstap in de Gold Coast van 6 uur, dus tegen de tijd dat ik in Auckland aan kwam was het al 11:00 uur 's avonds. Dit komt ook door de extra 3 uur tijdverschil, nu is het tijdsverschil met Nederland maar liefst 11 uur! In Australie was het 8 uur op het moment dat ik vertrok. Ik had voor deze nacht een motel geboekt vlak naast het vliegveld, wat betekend na de afgelopen 5 weken mijn slaapkamer gedeeld te hebben met 8 mensen, ik eeeeindelijk een kamer voor mezelf had met een super zacht tweepersoonsbed! Mijn geluk kon niet op, waar je een mens niet blij mee kan maken haha. Inmiddels heb ik helaas alweer afscheid genomen van mijn motel kamer en ben ik weer ingecheckt in een hostel... Want morgen begin ik aan mijn busreis die me langs de mooiste plekken in Nieuw-Zeeland brengt. Ik heb er zoveeeel zin in, tijd voor een nieuw avontuur!

Maar genoeg hierover voor nu, dit is hoe ik mijn laatste 2 weken in Australie heb door gebracht:

Zoals gezegd in mijn vorige blog zat ik op Magnectic Island, een prachtig tropisch achtig eiland. Om hier te komen moest je een ferry van ongeveer 30 minuten vanuit Townsville. Op het eiland direct de bus gepakt naar het hostel en ik denk dat dit hostel zeker weten in mijn top 3 favoriete hostels staat! Het lag direct aan zee en de kamers waren niet in een gebouw, maar elke kamer was 1 strandhutje. Als ik mijn deur open deed keek ik direct uit op zee, hoe fijn. Verder had het hostel ook een heerlijk zwembad en een gezellige bar waar elke avond wel iets georganiseerd werd. Zoals op mijn eerste avond in de bar bijvoorbeeld trivia avond was. In dit hostel zaten een aantal andere mensen die ik had leren op mijn Whitsundays trip dus dat was super gezellig. We hadden een team gevormd voor de trivia avond, maar helaas hebben we niet gewonnen...

De volgende dag (donderdag 5 oktober alweer) hadden ik, 2 Engelse meiden en een vriend van hun het idee om een kleine 4x4 jeep te huren om het eiland rond te touren want dat was een van de must do's op Magnetic Island. Maaaaaar bofkont als ik weer ben, kende die 2 Engelse meiden een Australische gozer die op Magnetic Island woont en hij kon wel de 4x4 van een vriend van hem lenen om ons het eiland rond te rijden en de hoogtepunten te laten zien! Gratis en voor niks nog wel! Ik als arme backpacker vind dat natuurlijk helemaal geweldig haha. Het eiland is niet zo groot dus eerst hebben we een klein rondje gereden om een indruk te krijgen van het eiland. Daarna zijn we over een hobbelige weg naar Radical Bay gereden waar we een paar uurtjes hebben kunnen zonnen en zwemmen. Deze baai was ontzettend rustig, ik denk dat er in totaal misschien maar 10 andere mensen waren. Geen last dus van gillende en krijsende kinderen die over je handdoek heen rennen haha. Daarna zijn we door gereden naar Arthur Bay waar we lekker hebben zitten picknicken! Omdat het hier ook weer zo heerlijk rustig was ben ik zelfs even in slaap gevallen haha.

Daarna zijn we naar het hostel van die 2 meiden toe gereden, want zij zaten in een ander hostel dan ik, en onze chaffeur kende iemand die hier werkte dus we hadden de kans om vogels te voeren! De vogels leken een beetje op parkieten maar dan met hele felle kleuren; groen, blauw, rood. De vogels zijn wild en vliegen gewoon rond het hostel, zitten niet in een kooi opgesloten , maar omdat ze elke middag gevoerd worden wisten ze precies hoe laat het was toen ze de vrouw met de voederbak zagen lopen. Je moest je armen spreiden en kreeg in elke hand een soort pap mengsel voor de vogels. Ik had op gegeven moment wel 10 vogels op me zitten en zolang ze gewoon zitten en eten is het prima, maar zodra ze beginnen te vechten met elkaar worden die nagels van ze nog dieper in je huid gezet... Nadat ik klaar was met de vogels voeren zaten mn hele armen ook onder de krassen, maar het was wel super leuk om te doen! Daarna zijn we door gereden naar West Point waar we de zonsondergang hebben gekeken. Helaas was het bewolkt dus de zonsondergang was niet heel spectaculair, maar het was wel een hele mooie plek om de zonsondergang te bekijken! Daarna hebben ze mij weer afgezet bij mijn hostel en heb ik nog een rustige avond gehad met mn andere vrienden in het hostel.

Vrijdag heb ik een wandeling van ongeveer 3 uur gemaakt naar oude tweede wereld oorlog forts. Deze wandeling staat ook bekend om de koala's die hier makkelijk te spotten zijn, ik heb er maar liefst 4 gezien onderweg! Het pad liep een heuvel op en boven op de heuvel stonden 2 uitkijk posten die in de tweede wereld oorlog werden gebruikt om de vijand te spotten. Vanuit deze uitkijkposten had je dan ook een geweldig uitzicht over Magnetic Island! Eenmaal terug in het hostel was het weer tijd om mn tas in te pakken want de volgende ochtend moest ik alweer uitchecken.

Zaterdag had ik om 14:00 uur de bus naar Mission Beach vanuit Townsville, deze busreis duurde ongeveer 4 uurtjes. Eenmaal aangekomen bij de bushalte in Mission Beach stond de shuttle naar het hostel al klaar. Het hostel lag blijkbaar midden in het regenwoud dus het was maar goed dat er een shuttle was om me op te halen want het was zeker nog 20 minuten rijden naar het hostel. Maar het hostel was zo gaaf! Het was net een mega boomhut midden in het regenwoud. Na wat gegeten te hebben bij een cafeetje om de hoek ben ik snel mn bed in gegaan want de volgende ochtend moest ik alweer om 08:00 uur klaar staan!

Waaaant, zondag was tijd voor Xtreme Rafting op de Tully River!!! We werden met een busje opgehaald bij het hostel een eerst naar een bar gebracht waar we nog wat formulieren moesten ondertekenen. Na deze formulieren te hebben ingevuld werd ik toch wel een beetje nerveus want in de formulieren ben ik op zn minst 6 keer het woordje dood, zwaar gewond, etc. tegen gekomen... Maar ik had al een paar mensen gesproken die de xtreme rafting hadden gedaan en die waren alleen maar super enthousiast dus het moest wel goed komen! Nadat iedereen zn formulieren had ingevuld zijn we weer in de bus gestapt en werden we naar het begin punt van de rivier gebracht. We kregen hier een fel rood t-shirt met lange mouwen en een fel gele lange broek aan omdat er op het moment super veel dazen waren die je lek steken als je die lange kleren niet aan hebt. Verder kregen we natuurlijk ook een zwemvest en een helm op. Daarna werden de rafts ingedeeld en konden we de rivier op. We waren met 3 rafts, 7 mensen per raft waarvan 1 de gids was. Nadat de commando's waren uitgelegd konden we beginnen aan het raft avontuur... en wat was het ontzettend gaaf!!! Ik heb het van plezier uitgegild als we van kleine watervalletjes afgingen of in snelvaart langs allemaal rotsen moesten manoeuvreren. Verder zijn we ook 2x van een 6 meter hoge rots in het water gesprongen en mochten we ook 3x zelf zwemmend van de watervallen ipv in de raft. En alle 3 de keren door de sterke water stroom word je onder water gezogen als je van de waterval af gaat en een paar meter verder weer boven water geduwd. Je kon niet zelf naar boven zwemmen, je moest echt wachten totdat de water stroom je weer naar boven duwde en dit duurde bij de ene persoon wat langer dan bij de ander. Al mn spieren deden zeer toen ik aan het einde van de middag uit de raft stapte maar wat was het gaaf! Daarna werden we weer terug gereden naar dezelfde bar waar we met zn allen nog een drankje hebben gedaan en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het hostel.

Maandag heb ik voornamelijk in de achtertuin van het hostel besteedt. Ze hadden namelijk hangmatten hangen daar en als je daarin lag had je uitzicht op het regenwoud. Ik heb me hierin prima vermaakt totdat ik 's avonds mijn allerlaatste bus in Australie moest pakken van Mission Beach naar Cairns! In de bus kwam ik ook weer de 2 Engelse meiden tegen met wie ik op Magnetic Island de 4x4 had gehuurd haha. Helaas zaten ze niet in het hetzelfde hostel als ik. Mijn hostel in Cairns was dikke prima, ik deelde een 4 persoonskamer met alleen nog een andere meid.

Dinsdagochtend moest ik alweer om 7:30 uur klaar staan in de haven van Cairns omdat vandaag een boot tour naar het Great Barrier reef op de planning stond! Na een uurtje gevaren te hebben werd de boot stil gelegd vlakbij het reef en kregen wij als niet duikers een basis uitleg over duiken. Daarna werden de groepjes opgedeeld en mocht groep 1 als eerste gaan duiken, 3x raden welke geluksvogel in groep 1 zat, ik natuurlijk! Ik was een klein beetje zenuwachtig over hoe het zou gaan met ademen onderwater door zo'n raar ding in je mond, maar eenmaal onderwater viel dit reuze mee en was het eigenlijk best rustgevend. Ik was met nog 1 een ander meisje en onze instructeur onder water en omdat we onervaren duikers waren hadden we zijn arm vast zodat hij ons niet kwijt kon raken en een oogje in het zeil kon houden. Ik vond het reef persoonlijk best tegenvallen, ook geen leuke vissen ofzo gezien, maar de hele duik ervaring was wel super vet. Daarna ben ik even gaan snorkelen en heb ik een haai gezien!!! Gek genoeg was ik helemaal niet bang en hij zwom ook van me weg dus geen rede voor angst. Daarna moesten we allemaal weer aan boord komen want lunch werd geserveerd en we gingen een stukje verder varen naar het andere deel van het reef. Hier hadden we de kans om nog een keer te duiken tegen een kleine vergoeding en die kans liet ik niet aan me voorbij gaan natuurlijk. Ik was maar 1 van de weinige die dit wilde dus ging ik alleen met een instructeur onder water. We hebben romantisch de hele tijd hand in hand gezwommen zodat hij me niet kwijt kon raken hahaha. Dit keer heb ik een schildpad gespot (!!!) en 2 stingrays (roggen)! Daarna ben ik nog een keer wezen snorkelen en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar de haven van Cairns.

Woensdag was het tijd voor de waterval tour! Eerste stop deze dag waren de Josephine Falls. Hier had je een groot rots oppervlakte waar water overheen stroomde dus dat konden we mooi gebruiken als glijbaan om vanaf te glijden! Het water was redelijk koud.. maar wel lekker verfrissend! Daarna zijn we door gereden naar de Millaa Millaa Falls waar de beroemde hairflick reclame van Herbal essences is opgenomen. Uiteraard heb ik de kans om deze hairflick zelf te doen niet voorbij laten gaan haha. Daarna was het tijd voor de lunch stop bij een cafe in een klein gehucht. Daarna zijn we doorgereden naar een andere waterval waar ik de naam van ben vergeten en de laatste stop van de dag was een groot meer waar we ook weer hebben kunnen zwemmen. Het was een lekkere zwemdag dus haha. 's avonds ben ik uit geweest met de 2 Engelse meiden waar ik het eerder over had en het was super gezellig!

Donderdag heb ik eerst geprobeerd mn kater weg te slapen haha. Daarna heb ik nog wat praktische dingen geregeld en toen was het weer tijd om mn tas in te pakken want er stond een 2 daagse trip naar het regenwoud op het programma.

Vrijdagochtend werd ik weer opgehaald met een tourbus want ik ging 2 dagen naar Cape Tribulation. De eerste stop deze dag was de Mossman Gorge waar we een Aboriginal Welcome Ceremonie hadden, dit was best interessant om een keer mee gemaakt te hebben. Daarna hebben we een rondje gewandeld daar en hebben we nog even gezwommen in de river. Toen zijn we door gereden naar een andere plek waar een krokodillen tour op het programma stond. We gingen met een bootje de rivier op, op zoek naar krokodillen. We hebben 2 baby's van ongeveer 30 centimeter gezien en een grotere van 2 meter. Maar na de jumping crocodile tour die ik in Darwin heb gedaan was dit best een tegenvaller haha. De volgende stop was ons hostel voor de komende nacht en dit lag ook weer aan het strand! We hadden de avond en middag voor onszelf wat best fijn was. Alleen konden we niet in de zee zwemmen en werd ons ook geadviseerd om 's avonds niet op het strand te komen omdat er krokodillen in de zee zwemmen...

Zaterdagmiddag om 14:00 uur werden we opgehaald door de tour bus en zijn we naar een plek gereden in het regenwoud waar we een korte wandeling hebben gemaakt en interessante informatie kregen over de verschillende soort planten en bomen. Mijn hoogtepunt van deze dag was toch wel dat we een Cassowarie hebben gezien, ik had nog nooit van dit beest gehoord, maar het is een soort struisvogel en ze zijn super agressief. De laatste stop voordat we terug reden naar Cairns was een ijskraampje met allemaal speciale smaken ijs die wordt gemaakt van vruchten uit het regenwoud, maar ik als chocolade monster ben natuurlijk voor de triple chocolate gegaan haha. Ik was rond 7 uur 's avonds weer terug in het hostel en toen heb ik al mn spullen vlieg klaar gemaakt voor Nieuw Zeeland!

En toen zat mijn avontuur in Australie erop... maar wat een top tijd heb ik hier gehad!! Eerst 6 maanden gewerkt en daarna nog 3 maanden rondgereisd. En nu heb ik al meerdere keren de vraag gehad; wat vond je het nou mooiste in Australie? En na lang nagedacht te hebben moet ik toch zeggen dat datr 2 dingen zijn, de roatrip naar Flinders Ranges nationaal park in maart met Daisy, Nine en Nienke in de Kombi en de reis tussen Broome en Darwin met Melissa, met de Bungle Bungle Jungles, Lake Argyle, Litchfield National park en de jumping crocodiles!

Ik heb super veel leuke mensen ontmoet en prachtige dingen gezien, maar nu is het toch echt tijd voor een nieuw avontuur!!

Liefs, Demi


Reacties

Reacties

Roos van dijk

Nou schat heb weer genoten van je verslag wat een avonturen geweldig .......kijk vol verwachtig uit naar je verhalen uit nieuw zeeland we reizen gewoon weer mee take care schat veel plezier dikke kus .....roos

Huub van Osch

Weer een top verslag, geniet ven je trip in Nieuw Zeeland!??

Heidi Vermeij

Op naar een nieuw avontuur! Veel plezier!

Mama

Hoi lieverd,

Wat een geweldige tijd heb je gehad in Australië!. De eerste tijd in Adelaide waar Sonja je raar aan stond te kijken omdat je voor het eerst een aboriginal had gezien en op pad met het VW busje en alle autopech. Alles wat je heb gezien, beleefd, de dieren ( de meeste zie je alleen in een dierentuin!) de natuur, het klimmen, wandelen ( vallen tijdens je 1ste hike waar zo'n leuk filmpje van is) de mensen die je tijdens je reis heb ontmoet.

Ergens zwemmen/snorkelen en een haai spotten!!!...dat zijn er maar weinig die dit meemaken. Wel schattig hoor, romantisch hand in hand met de instructeur zwemmen...

De plaatsen waar je heb geslapen, op het strand in geweldige hostels!! WOW....
en niet te vergeten Defqon!!! waar je maanden naar heb uitgekeken!!!

En...heb natuurlijk weer alle plaatsnamen die je opnoem zitten google-en.....ongelooflijk waar je heb gezeten!! Paradijs op aarde!!! zo wit het strand en zo blauw de zee.....



En nu op naar een nieuw avontuur....NIEUW ZEELAND!!!
Geniet weer van alle dingen die op je pad komen!!!

11u tijd verschil....je zit nu echt aan de andere kant van de wereld!!

Lieverd heel veel plezier!!! en doe wat je moet doen!!

Dikke kus, mama

shannen

ik ben erg benieuwd naar je reisverslag van nieuw zeeland,
zelf vertrek ik 15 februari.
Misschien kan ik alvast wat van jou verhalen leren en meenemen als een tip...
Tot wanneer zit je in nieuw zeeland?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active