Demi goes Down Under

Fraser Island & Whitsundays!

Hooooi!

Ik dacht gooi nou alvast maar een blog online over Mn 2 grote tours, anders wordt Mn volgende blog zo ontzettend lang.

Dus na Mn laatste blog heb ik Brisbane verlaten en ben ik onderweg nog 2 dagen in Mooloolaba gestopt (waar geen zak aan was) en ook 2 dagen in Noosa (ontzettend leuk hostel en heel veel leuke mensen ontmoet!)

Daarna was het tijd om in de bus te stappen naar Rainbow Beach! Want vanaf daar zou ik 2 dagen later op een 3 daagse tour naar Fraser Island gaan! Ik kwam 's avonds aan in Rainbow Beach en was ingedeeld in een kamer met meerdere mensen die op dezelfde tour gingen als ik. De volgende dag heb ik besteedt aan wassen, boodschappen doen en chillen. Even uitrusten voor de 3 drukke dagen die eraan kwamen. 's Avonds hadden we nog een safety briefing over wat je wel en niet mag doen op het eiland en over hoe je om moet gaan met Dingo's (wilde honden).

En toen woensdagochtend (27 september) was het eindelijk tijd voor Fraser Island. Er stonden 8 auto's op ons te wachten en in elke auto zitten 8 personen. De avond ervoor tijdens de briefing waren we al ingedeeld in groepen en ik was met nog 7 andere groep 4! Auto 1 en 5 waren de lead auto's met de tour guides er in. En het gave aan deze tour is, je mag zelf de 4x4 besturen (als je niet in auto 1 of 5 zat)!! Nadat alle spullen in de auto geladen waren gingen wij (de eerste 4 auto's) al op pad! En eigenlijk de rest van de 3 dagen zijn we gewoon met deze 4 auto's gebleven en hadden die andere 4 hun eigen programma. Het eerste stuk rijden naar de Ferry was maar 15 minuten en over de laatste 200 meter werden alvast de rij skills van de bestuurders getest want daar ging de geasfalteerde weg over in heeeeel mul zand. De tip was dan ook, zet de auto in zn 1, houd afstand en geef plank gas. En gelukkig hebben alle auto's het in 1x gehaald zonder vast te komen zitten! Het stukje met de Ferry was ook maar 10 tot 15 minuten en onderweg zagen we nog dolfijnen! Eenmaal op het eiland aangekomen hebben we eerst dik een uur door het mulle zand gereden voordat we zijn gestopt bij een beekje en daar hebben geluncht! Toen iedereen weer verzadigd was zijn we weer in de auto gestapt en hebben we onze weg vervolgd richting Lake Mckenzie! Deze weg ging alleen niet over het strand maar landinwaarts door het bos. Dit was een eenrichtingsweg, Nouja meer een smal pad, weer mul zand en ontzettend hobbelig! Was dus best een uitdaging om hier te rijden. Het duurde ongeveer een uur voordat we bij lake Mckenzie waren maar dat was het meer dan waard! Het meer was zo prachtig, het water had zo'n mooie heldere blauwe kleur. We hebben hier lekker anderhalfuur in rond gedobberd en toen moesten we alweer in de auto zitten om weer een uur terug te rijden naar het strand. Ik heb dit stuk terug gereden en het was zeker goed voor Mn rij ervaring! Zo'n groot 4x4 monster onder je, proberen op het pad te blijven en niet vast te komen zitten in het zand. Maar het ging allemaal goed! Toen we eenmaal op het strand waren moesten we nog een halfuur rijden voordat we bij ons kamp voor de komende 2 nachten waren! Oh ja, fun fact: Fraser island is het grootste zand eiland ter wereld! Je kan dus wel begrijpen dat ik na die 3 dagen hier even helemaaaal klaar was met zand Hahaha. Bij het kamp kregen we een kleine rondleiding waar we de keuken, douches en toiletten konden vinden en toen mocht iedereen een tent uitkiezen. In de tent kon je met zn 2en of in je eentje liggen. De tenten stonden in groepjes van 6 opgesteld. Samen met een Engels meisje hadden we ons tentje uitgezocht en onze spullen gedumpt. We moesten op de grond slapen, maar dat was niet zo erg want onder de tenten waren dikke foam matten neergelegd dus het lag best prima. Helaas was dit geen full service tour dus we moesten gewoon zelf koken en afwassen Haha. Opzich ook wel gezellig hoor, al het eten was voorzien dus moesten het alleen bereiden en op eten. Nadat alle afwas gedaan was werd de alcohol op tafel getoverd en hebben we gezellig kaart spelletjes gespeeld en veel gelachen. Onze gids had de tip gegeven dat we 's avonds naar het strand moesten gaan om naar de sterren te kijken! We moesten wel een plastic buis mee nemen, oftewel Dingo stick, voor het geval we er één tegen kwamen in het donker. En de sterrenhemel was prachtig!! Zo helder en zoveel sterren, geen wolken te bekennen dus het was perfect. We waren daar met een groepje en 1 van de jongens had zn gitaar mee genomen, dus dat maakte het allemaal nog beter.

De volgende ochtend moesten we om 8 uur klaar staan want er stond een druk programma op ons te wachten. We zijn weer in de auto gesprongen en na een dik 1/1,5 uur gereden te hebben kwamen we bij Indian head aan. We moesten een klein stukje omhoog klimmen en eenmaal boven op de heuvel had je een prachtig uitzicht over het strand en een baai. De zee had ook weer zo'n prachtige blauwe kleur dat je bijna begint te twijfelen of het echt is. Eenmaal terug bij de auto's moesten de beste bestuurders weer achter het stuur kruipen want er kwam weer een stukje aan waar je gemakkelijk vast komt te zitten. En niets is minder waar want rondom dat stuk heb ik wel 3 auto's vast zien staan. Maar gelukkig ging het bij ons allemaal goed en waren alle 4 de auto's zo door dat stuk heen zonder vast te raken!! Na een korte 10 min kwamen we aan bij de champagne Pools! Door de rots formatie vlakbij de branding zijn er een soort natuurlijke zwembaden ontstaan waar je in kunt zwemmen! Tijdens de safety briefing hadden we te horen gekregen dat we niet in de zee mochten zwemmen dus we waren ontzettend blij dat we op deze manier toch even verkoeling konden zoeken in het water! De reden waarom we niet in de zee mogen zwemmen heb ik een beetje gemist, maar ik denk dat het te maken heeft met de haaien en kwallen die er zwemmen. Toen we terug kwamen bij de auto's hebben we geluncht voordat we onze weg vervolgde naar de laatste spot voor deze dag. Dit lag weer 1,5 uur rijden bij indian head vandaan. En de laatste spot voor deze dag was Eli Creek! Dit is de langste beek van het eiland en het water is zo vers en helder dat we hier onze drink flessen hebben opgevuld! Er zit een kleine stroomversnelling in de beek dus we hadden opblaas banden mee genomen zodat we lekker konden dobberen in het water. Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het kamp wat maar 15 min rijden was. Daar aangekomen gingen we snel douchen voordat de andere groep terug zou komen. Voor het douchen moest je 2 dollar betalen en hiermee kon je maar 3 minuten douchen... ik heb nog nooit in zo'n korte Mn haar en lijf gewassen Haha. Daarna hebben we met zn allen gekookt en afgewassen om vervolgens de avond daarvoor weer te herhalen.

Vrijdagochtend konden we iets later opstaan want er stond maar 1 activiteit op het programma voordat we weer teug naar de Ferry zouden gaan. En naar mijn mening hadden ze deze activiteit echt mogen skippen want jeetje wat was dit zwaar en niet de moeite waard... We gingen naar lake Wabby, om hier te komen moest je dik een uur, bergopwaarts, met 30 graden in het mulle zand lopen voordat je bij het meer kwam... nou ik zweette op plekken waarvan ik niet wist dat het kon. Ook had ik een kort broekje aan waardoor Mn benen vervelend langs elkaar schuurde door combinatie van zweet en zand dus dat deed ook ontzettend zeer. Onderweg dacht ik nog een paar keer van: nou dit meer moet wel echte moeite de waard zijn. Maar niets was minder waar, wat een teleurstelling. Het was eigenlijk gewoon een soort plas onderaan een mega zandheuvel met vies water... ik heb hier dan ook maar 15 minuten gezeten voordat ik alweer begon aan de tocht terug naar de auto's en dit begin stuk terug de zandheuvel op heeft mij en nog 2 meiden al een halfuur gekost... de rest van de tocht was iets beter dan de heenweg omdat we bergafwaarts gingen en meer schaduw hadden. Maar ik had maar een klein flesje water bij me en niks te eten... ik begon dus op gegeven moment een beetje sterretjes te zien dus was blij dat we weer bij de auto waren. Daar hebben we nog de laatste lunch gehad en toen begonnen we weer aan de weg terug naar de Ferry en het vasteland. Eenmaal terug bij het hostel hebben we de auto's weer uitgepakt en kon iedereen weer inchecken in het hostel... behalve ik want ik die avond om 7 uur gelijk de nachtbus naar Airlie Beach die maar liefst 14,5 uur duurde. Gelukkig waren een paar meiden van mijn trip zo lief om mij gebruik te laten maken van hun douche voordat ik de bus in ging om al dat zand van me af te spoelen.

Ik kan helaas niet goed slapen in de nachtbussen dus ik was helemaal gesloopt toen ik de volgende ochtend om half 10 aan kwam in Airlie Beach. Dat ik de voorgaande nachten op Fraser Island had gespendeerd met niet heel veel slaap hielp natuurlijk ook niet mee Haha. En op het moment dat ik de bus uit stapte en op zoek was naar iets in Mn tas kwam ik ook nog eens tot de conclusie dat ik mijn handdoek, shampoo, douchegel en bikini in rainbow beach was vergeten... ik heb snel 1 van die meiden geappt die nog in rainbow beach en zij had Mn handdoek gevonden en zou hem meenemen naar Airlie Beach de volgende dag en hem afgeven aan de receptie van het hostel voor me, zo lief! Maar ik moest om 2 uur alweer klaar staan om 3 dagen en 2 nachten met een boot naar de Whitsundays te gaan... ik had dus 4 uur de tijd om een nieuwe bikini en handdoek te vinden. Het hostel was 15/20 minuten bij de bus stop vandaan lopen, het was ontzettend warm en ik was kapot dus ik had geen zin om te lopen met die zware tassen. Ik ben dus naar de taxi standplaats gelopen en zag daar 2 gasten staan die toevallig naar hetzelfde punt moesten als ik dus we konden mooi de taxi delen! En omdat ze zulke gentlemans waren hoefde ik niet eens mee te betalen aan de taxi! Zo aardig van ze! We hebben ons ingecheckt bij de boot en daar heb ik een tas klaar gemaakt om mee te nemen op de boot want Mn grote backpack en alles wat ik niet nodig had bleef achter bij het reisbureau. Toen begon de zoektocht naar een bikini en gelukkig na niet al teveel tijd had ik er 1 gevonden en nog een leuke ook! Toen nog snel even wat wijn gekocht en ik was helemaal klaar voor de boot tocht! Nou ja soort van dan want ik was nog steeds dood moe Haha. Om 2 uur hadden we ons verzameld bij de boot, we waren in totaal met 42 mensen en het is de grootste partyboot die er rondvaart op de whitsundays! Eenmaal aan boord met een glas wijn in onze handen kregen we weer een briefing over wat we wel en niet mochten doen op de boot en kregen we onze kamers toegedeeld. De kamers waren op het schip en bestonden uit 3 of 4 bedden. Ik was ingedeeld in een 3persoons hut met nog een aardig Engels meisje. Ik heb snel Mn bikini aan getrokken en ben in de jacuzzi achter op het dek gesprongen met Mn wijn! Prima start van de tocht zou ik zeggen. Aan het einde van de middag werd de glijbaan buiten boord gehangen en konden we zwemmen in de zee. Elke keer dat we het water ingingen moesten we wel een wetsuit aan in verband met de kwallen die er zwemmen. Gelukkig heb ik er geen gezien of gevoeld! Na dat iedereen uit gezwommen was stond het avond eten al op ons te wachten en het was heerlijk! Stukje witvis met groenten en aardappel puree! Dit was gelukkig wel een full service boot dus er werd elke dag voor me gekookt en afgewassen, hoe fijn! Die avond hebben we gezellig op het dek zitten kletsen en hebben we wat spelletjes gespeeld, maar om 22:30 uur kon ik Mn ogen echt niet meer open houden dus ben ik Mn bed lekker in gedoken. Ik heb verrassend genoeg echt goed geslapen op de boot!

De volgende ochtend werden we fijn om half 7 al wakker gemaakt een muziekje... na een lekker ontbijt en ons klaar gemaakt te hebben werden we met speedbootjes naar het strand gebracht want de highlight van de hele trip stond vanochtend op het programma! Na een korte wandeling kwamen we aan bij het uitkijkpunt over Whitehaven beach! En wat was dit prachtig zeg!! Het leek net een ansichtkaart zo mooi dat het was! Na een paar foto's te hebben genomen zijn we naar beneden gelopen om echt op Whitehaven beach te kunnen chillen! Hier hebben we ongeveer 2 a 3 uur rond gehangen en foto's gemaakt voordat we terug moesten naar het strandje aan de andere kant waar we werden opgehaald met de speedbootjes om weer terug te gaan naar de grote boot. Eenmaal aan boord stond er alweer een heerlijke lunch voor ons klaar en zijn we gelijk door gevaren naar de plek waar we die middag gingen snorkelen en duiken. Ik heb alleen gesnorkeld want voor het duiken moest je extra 60 dollar betalen waar ik niet zo'n zin in had. Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik het snorkelen bij het Ningaloo Reef in Coral Bay zo teleurstellend vond omdat het zo grauw en grijs was? Nou dat was hier dus niet zo gelukkig! Het koraal had prachtige kleuren en zag er levend uit! Ik heb hier 30/40 min rond gespetterd en toen was ik er ook wel weer klaar mee Haha. Na het avond eten stond de grote party avond op het programma want begon met een verkleed partijtje, die foto hebben jullie misschien wel voorbij zien komen op Facebook haha. Dit verkleedpartijtje bracht de stemming er goed in na nog meer spelletjes gespeeld te hebben was iedereen aan het dansen op de boot! Om 12 uur moest de muziek uit vanwege de omliggende boten maar dat heb ik niet eens gehaald Hahaha, om half 12 lag ik alweer lekker in Mn bed.

De volgende ochtend werden we weer om half 7 wakker gemaakt en na een snel ontbijt stonden ik en 7 andere alweer klaar in onze wetsuits om het water in te springen want ze hadden een grote opblaasbare glijbaan buiten boord gehangen! Ook hadden ze peddle boards waar je gebruik van mocht maken. In denk dat in totaal maar 10 mensen hebben gezwommen, de rest was te moe of had een te erge kater Haha. Was ik even blij dat ik het niet te laat had gemaakt. Om 9 uur was de waterpret voorbij want alles moest weer opgeruimd worden omdat we weer richting de haven gingen varen. Dit duurde ongeveer 1,5/2 uur. Toen we weer terug waren in de haven hebben we een taxi terug gepakt naar het hostel en hebben ik en 6 andere meiden waar ik het heel goed mee kon vinden een kamer toegewezen gekregen! Nadat we alle 7 een dutje hadden gedaan zijn we pizza wezen eten en hebben we ons opgemaakt en aangekleed want die avond was het tijd voor de afterparty van de boot! Ik vond dit persoonlijke de leukste party avond van de hele trip! Een aantal gasten van de crew waren er ook dus was een gezellige boel!

De rest van de meiden moest de volgende ochtend alweer uitchecken maar ik bleef nog een dagje in Airlie beach chillen. Woensdagochtend om half 10 zat ik weer in de bus naar Magnetic Island waar ik nu ben! Wat ik hier heb uitgespookt en wat ik de komende week nog ga doen voordat ik naar Nieuw-Zeeland vertrek vertel ik in Mn volgende blog!

Liefs, Demi



Reacties

Reacties

roos van dijk

wat gaaf om te lezen dat je zulke leuke avonturen mee maakt en met leuke mensen
geniet er van schat en tot de volgende blog take care dikke kus ....

Mana

Hoi lieverd, wat n geweldig verhaal weer!!! Of ik er zelf bij bent geweest! En al die gezellige mensen die je ontmoet, super!! Heb natuurlijk weer alles zitten Google-en.... paradijs op aarde waar je bent geweest en waar je nu bent. Dat zand zo wit kan zijn en de zee zo mooi blauw!!! Dat vergeet je nooit meer!! De foto's spreken voor zich, wat een super tijd heb je toch!! Ook gaaf dat je heb mogen rijden met n 4x4, ook weer een ervaring erbij!!! Mijn allround chauffeuse haha!! Hoop voor je dat nieuw zeeland net zo geweldig wordt!!! Ik kijk alweer uit naar je volgende blog!!!

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active