Demi goes Down Under

Sydney babyyy!

Hallooo!

Bereid je maar weer voor op een flink verhaal haha. Moest dit keer dik 3 weken samenvatten...

Na het schrijven van mijn laatste blog heb ik nog 2 dagen in Darwin doorgebracht en toen zat ik zondagnacht om 1 uur alweer in het vliegtuig naar Brisbane. Ik kwam hier maandagochtend 5 uur aan en was gebroken want ik had in het vliegtuig amper geslapen... op het vliegveld moest ik nog zo'n 5 uur wachten voordat mijn bus naar Surfers Paradise ging. Gelukkig heeft Majdi me er doorheen gesleept door met me te facetimen! De rit van Brisbane naar Surfers Paradise is maar 1,5 uur en deze tijd heb ik mooi gebruikt om even te kunnen slapen. Toen ik in Surfers Paradise aan kwam kon ik nog niet direct inchecken dus ben ik maar even naar het reisbureau gegaan want had een paar korte vraagjes. Puntje bij paaltje stond ik 4 uur later pas weer buiten en had ik mijn hele Nieuw-Zeeland trip geboekt! Dit gaat ook weer zoooo gaaf worden! Die avond heb ik het rustig aan gedaan en heb die nacht maar liefst 12,5 uur geslapen, denk dat ik moe was Hahaha.

Dinsdag heb ik overdag Surfers Paradise verkent. Toen ik eenmaal op de boulevard liep was ik er ook niet meer zeker van of ik nou in Australië of Miami was... langs de boulevard liep namelijk een lang uitgestrekt strand en aan de andere kant stonden torenhoge wolkenkrabbers! Na een rondje door het centrum te hebben gelopen en alle dure auto's en hotels te hebben gezien snap ik ook waarom ze dit stukje de "Gold Coast" noemen Haha. Die avond had ik nog een tour! Een wandeling door het regenwoud in het donker op zoek naar Glow Worms. Na een heftig 4WD ritje een steile helling op kwamen we bij het regenwoud aan. We kregen allemaal een kleine zaklamp zodat we konden zien waar we liepen en niet over boomstronken of slangen heen zouden struikelen... Naast een koala en heel veel enge grote spinnen hebben we helaas geen ander nachtleven gezien. De Glow Worms lieten zich ook niet goed zien die avond omdat het licht van de maan redelijk fel was, waardoor ze hun eigen lichtje dimmen. Maar dat maakte de hele ervaring van de wandeling niet minder leuk!

Woensdagochtend zat ik om 11 uur alweer in de bus richting Byron Bay! De Busrit was maar 2,5 uur en het uitzicht onderweg was prachtig. Het ene moment rijden we nog in een drukke stad tussen de wolkenkrabbers en dure auto's, je knippert 2 keer met je ogen en ineens rijd je weer in uitgestrekt heuvelachtig landschap met boerderijen. Bij de bushalte werden we opgehaald door het hostel en na een kleine rondleiding te hebben gehad door Byron Bay kreeg ik mijn kamer toegewezen en ontmoette ik mijn 7 kamergenoten, die allemaal Engels waren. Die avond gingen ze stappen en ik besloot met ze mee te gaan. Na 2 uurtjes was ik er alweer klaar mee en ben ik terug gegaan naar het hostel. De Engelse waren namelijk wel vriendelijk tegen me, maar ze vormde echt een kliekje met elkaar en sloten mij daardoor onbewust (of bewust) mee buiten. Ook wou ik het niet te laat maken want ik moest de volgende ochtend vroeg op.

Donderdagochtend stond namelijk het kajakken met dolfijnen op het programma! Nadat iedereen zn wetsuit, zwemvest en helm aan had gingen we naar het strand waar we een korte instructie kregen en je een partner voor in de kajak kreeg toegewezen. Na de instructie sleepte je je kajak het water in en moest je de strijd tegen de golven aan gaan om er doorheen te komen om dan op zee uit te komen. Ik zat met een Engelse vrouw in de kajak die niet echt zelfverzekerde zwemster was. De eerst paar golven gingen dan ook goed, maar toen kwam er zo'n hoge golf dat ik dacht dat we achterover om zouden slaan, wat dus ook gebeurde. Ja het was vervelend maar verder niks aan het handje want je kon daar nog gewoon staan. Alleen de Engelse vrouw raakte helemaal in paniek en wou eigenlijk niet meer, maar na een paar geruststellende woorden van 1 van de gidsen wou ze het toch nog wel een keer proberen. De gids heeft ons door de golven heen geholpen en toen we eenmaal verder op zee waren was alles weer goed! Na een tijdje gepeddeld te hebben spotte 1 van de gidsen een groep dolfijnen verderop. Toen zijn we daar voorzichtig heen gepeddeld en was het zo'n machtig mooi moment, want een groepje van 5 dolfijnen zwommen op nog geen 3 meter voor onze kajak en sprongen ook omhoog uit het water!! Ze waren helaas al wel weer snel weg en na nog een tijdje rond te hebben gepeddeld gingen wij ook weer terug naar het strand. En die terugweg was me toch zwaar... want er stond een hele sterke wind en stroming, dus elke keer als je je kajak recht probeerde te houden en naar het strand peddelde, werd je weer opzij geblazen door de wind. Toen we eindelijk het strand hadden bereikt had ik geen armen meer over... maar het moment met de dolfijnen maakte alles goed! Tegen het einde van de middag ben ik met een paar Duitse meiden die ik had leren kennen naar de vuurtoren gewandeld om daar de zonsondergang de kunnen bekijken! Vanaf daar had je namelijk een prachtig uitzicht over Byron Bay terwijl de zon achter de heuvels wegzakte! Die avond ben ik met hetzelfde groepje meiden gaan stappen en dit was een stuk leuker dan de avond ervoor! Ik ben de volgende dag dan ook naar hun kamer verhuisd omdat het een stuk gezelliger is!

Vrijdag heb ik eerst de hele middag op het strand gelegen om daarna 's avonds met Kaylee en haar 3 Nederlandse vrienden uit te gaan! Kaylee had ik de avond ervoor ontmoet en haar 3 Nederlandse vrienden had ik toevallig al ontmoet bij het kajakken! Hartstikke gezellig en fijn om weer even Nederlands te kunnen kletsen!

Zaterdag had ik de Nimbin tour met Kaylee gepland staan. Nimbin is een echt hippie dorpje, elk winkeltje verkoopt dezelfde prullaria en er lopen alleen maar oude hippies rond die je koekjes met hasj erin te proberen verkopen... we hebben hier 1,5 uur gespendeerd maar na een halfuur hadden we het wel gezien. Toen we daarna weer in de bus zaten kon je precies vertellen wie die koekjes wel hadden gegeten Hahaha. We moesten onderweg zelfs keer stoppen omdat 1 iemand moest kotsen omdat hij teveel op had, erg leuke middag heb je dan. Daarna zijn we naar een picknick plek boven op een heuvel gereden en hebben we daar een heerlijke BBQ lunch gehad. Daarna zouden we nog een 120 meter hoge waterval gaan bekijken. Nou waterval kon je het niet echt noemen, waren meer die 3 druppels die 120 meter naar beneden vielen. Maar Het uitzicht dat je van daarboven had was er daarom niet minder mooi om! Na een ritje van 1,5 uur waren we weer terug in Byron Bay en toen stond er nog een leuke verrassing op me te wachten! Melissa had namelijk besloten om een nacht en dag door te brengen in Byron Bay met mij!!! Die avond zijn we uiteraard weer wezen stappen, ook met Kaylee en de andere 3 Nederlanders!

Zondagochtend ben ik eerst met Kaylee en Melissa naar een hippie achtig marktje geweest, na een klein rondje te hebben gelopen hielden we het al snel voor gezien want het was ontzettend warm en we wilden liever op het strand liggen met dit weer. Vervolgens hebben de hele middag op het strand door gebracht met ook de 3 andere Nederlandse gasten. Zij gingen helaas aan het einde van de middag weer naar een andere stad en na nog een lekker hapje te hebben gegeten met de meiden moesten we helaas ook alweer afscheid nemen van Melissa want zij ging ook weer verder op avontuur.

Maandag hebben Kaylee en ik weer lekker ons kleurtje bij gewerkt op het strand en na al die avonden stappen waren we zo moe dat we lekker op tijd ons bed zijn ingedoken.

Dinsdag hebben we weer de hele dag op het mooie strand van Byron Bay gelegen en omdat we toch nog wel iets wilde ondernemen hebben we 's avonds maar weer de wandeling naar de vuurtoren afgelegd om daar de zonsondergang te kijken. Lekker romantisch ook omdat dit onze laatste avond samen was en we elkaar ook hier hebben ontmoet hahaha. Om een (voorlopige) goede laatste avond samen te hebben zijn we toch maar weer uit gegaan. Maar op dinsdagavond is het nachtleven in Byron Bay niet zo spannend dus we hielden het alweer snel voor gezien.

Woensdag heb ik behalve mijn tas weer te hebben ingepakt niks gedaan. Heb de hele dag eigenlijk een beetje zitten wachten totdat ik 's avonds in de bus kon stappen naar SYDNEY! Dit busritje duurde maar liefst 14 uur... Dat is vanaf Nederland naar de Spaanse grens, alsof het niks is haha.

Donderdagochtend kwam ik om 7:45 uur in Sydney aan. Ik was kapot want ik heb bijna tot niet geslapen in de bus omdat je toch niet echt lekker kan liggen. Plus dat we er 's nachts om 3 uur een uur verplicht uit moesten omdat de bus chaffeur een pauze had. Zit je dan half dood in een tankstation te wachten totdat je bus weer in mag. Ik ben direct naar mijn hostel gelopen, kwam daar om 8:00 uur aan, maar ik kon helaas pas om 14:00 uur inchecken dus ik kon ook niet even een uurtje op bed gaan liggen... Gelukkig kon ik mijn spullen wel daar even achter laten, dus na die weg gelegd te hebben ben ik Sydney maar gaan verkennen. Grote winkelcentra's in geweest en rondje gelopen door het mooie Darling Harbour, daar ook maar even een verkoelend drankje gedronken want het was redelijk warm. Niet zo warm als in Byron Bay, het was in Sydney elke dag zo tussen de 20 en 24 graden. 's Avonds koelt het ook ontzettend snel af als de zon weg is, dan heb je echt weer een jas nodig. Toen het eindelijk 2 uur was ben ik snel ingecheckt in het hostel, ik had een 8 persoonskamer geboekt met stapelbedden, maar kwam in een 5 persoonskamer met alleen maar 1 persoonsbedden terecht die nog helemaal leeg was! Mij hoorde je zeker niet klagen. Ik heb snel mn spullen neer gegooid en ben snel een powernap gaan doen want ik kon niet meer. Een uur later werd ik wakker omdat mijn 2 andere kamer genoten binnen kwamen. 2 hele gezellige Engelse gasten. Ik ben die avond ook met hun en nog 3 andere Engelse gasten gaan stappen, was ontzettend gezellig!!

Vrijdagmiddag heb ik een free guided walking tour gedaan door Sydney. Deze tour duurde 3,5 uur en we hadden een ontzettende leuke gids die ons langs bekende of historische plekken van Sydney nam. We eindigde de tour bij het bekende Opera House en de Harbour Bridge. De zon was net aan het ondergaan dus we hadden een prachtig uitzicht! Daarna ben ik een hapje gaan eten en omdat ik nog steeds heel moe was van die bus en het stappen van de avond daarvoor ben ik vroeg mn bed ingedoken.

Zaterdag stond er een trein tripje van 3 uur op het programma naar Newcastle. Toen ik nog in Darwin was heb ik een Canadees meisje ontmoet die in Sydney woont en een vriendje in Newcastle heeft wonen met leuke vrienden die allemaal in het leger zitten. Ze vroeg aan me of ik die zaterdag dus mee ging naar Newcastle om met haar en al die gasten een leuke dag te hebben. En daar zegt Demi natuurlijk geen nee tegen hahaha. Maar helaas, toen ik eenmaal in Newcastle was aangekomen bleken alleen zij en haar vriendje daar te zijn, geen andere leuke army boys te bekennen. Dat vriendje was blijkbaar te vergeten communiceren naar zn vrienden dat zijn vriendin en ik die dag langs kwamen. Ik heb 4 uur daar doorgebracht met haar en haar vriendje en toen was ik er alweer klaar mee want zij waren redelijk klef met zn 2en en er was geen ruk te doen daar in Newcastle. Dus toen heb ik weer mooi de trein terug gepakt naar Sydney.

Zondagochtend moest ik weer uitchecken bij dit hostel en ben ik met de trein naar een ander hostel gegaan. Die was namelijk stukken goedkoper en had gratis wifi en ontbijt, ik als arme backpacker vind dat natuurlijk veel aantrekkelijker! Nadat ik daar weer was ingecheckt en mn spullen had achter gelaten ben ik met de ferry naar Manly Beach gegaan. Daar heb ik lekker over het strand gewandeld, een uitkijkpunt bezocht met een prachtig uitzicht over de kustlijn, op het strand gelegen met een boekje en als afsluiter lekker bij een Mexicaans restaurant gegeten.

Maandag (inmiddels is het al 11 september) ben ik wezen picknicken in de Botanic Gardens van Sydney. Het was prachtig weer en je had vanaf daar ook weer een mooi uitzicht op de rivier die onder de Harbour Bridge door stroomt. Daarna ben ik een stukje langs de rivier gelopen en daar had je ook weer een heel mooi uitzicht op de andere kant van het Opera House. Als je het Opera House ziet heb je echt het gevoel dat je in Sydney bent.

Dinsdag stond er een tour naar de Blue Mountains op het programma. Om 7:15 uur werd ik al opgehaald door een busje van de organisatie. Nadat we nog langs een ander hostel zijn gereden om daar alle andere mensen op te halen hebben we 1,5 uur gereden voordat we op onze eerste stop waren in het park. Dit is een gratis kampeerplek en hier lopen altijd ontzettend veel kangoeroe's rond. We waren in totaal met 13 mensen, die allemaal mijn leeftijd waren dus dat was ontzettend gezellig! Maar Sydney is voor de meeste backpackers/toeristen het begin punt, dus 12 van de 13 mensen in de bus had nog nooit een kangoeroe in het echt gezien. Ik was de ene persoon die er inmiddels al honderden gezien heeft haha. We hebben er zo'n 7 gespot en ze vonden het allemaal helemaal geweldig en hebben zo'n 100 foto's gemaakt. Ik vond het allemaal niet meer zo spannend omdat ik er natuurlijk al honderden heb gezien en ook van heel dichtbij. Natuurlijk is het nog altijd leuk om een kangoeroe in het wild te zien, maar het speciale is er inmiddels wel vanaf haha. Voor mij is het een beetje hetzelfde als je in Nederland een zwaan ziet. Daarna zijn we door gereden naar Wentworth Falls waar we onze eerste hike van de dag gingen maken. Deze hike liep iets anders dan gepland... De Blue Mountains is ontzettend groot en er zijn heel veel verschillende wandel mogelijkheden. Het was best steil en er waren veel splitsingen, je voelt het dus al aankomen, na dik een uur gelopen te hebben waren we ineens 2 Duitse meiden kwijt... Onze gids had ze vlak daarvoor nog gezien en ze heeft tegen hun verteld dat ze bij de volgende splitsing rechts moeten. Zij hebben die hele splitsing gemist en zijn dus verder rechtdoor gelopen... Onze gids heeft eerst dik 20 min heen en weer gerend tussen alle paden om te kijken of ze ze kon vinden maar ze waren nergens te bekennen. Ze heeft ons toen terug gebracht naar de parkeerplaats en wij moesten daar onze lunch opeten terwijl zij die 2 meiden ging zoeken. Ze heeft wel 1,5 uur gezocht maar ze kon ze echt nergens vinden en ze had ook geen telefoonnummers van die meiden dus ze kon ze ook niet bellen, niet dat we bereik hadden daar maar toch. En toen ineens kwamen ze daar op hun dooie gemakkie aangelopen! Ze waren helemaal niet gestresst, zagen er heel kalm uit, wat ik best gek vond want onze gids werd helemaal gek. Onze gids stond al op het punt om de rangers te bellen om een zoekactie te starten... We zijn daarna door gereden naar een ander plek in het park waar we weer een moeilijke wandeling hebben gemaakt (met moeilijk bedoel ik heel steil en heeeeel veeeeel trappen...). Vanaf een uitkijkpunt hier had je een goed zicht op de Three Sisters. Gewoon 3 rotspuntjes naast elkaar maar de Aboriginals hebben hier blijkbaar een speciaal verhaal over wat ik me niet heel goed meer herinner. Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar Sydney. Eenmaal daar aangekomen hebben we nog met zn allen in een bar een drankje gedronken om de dag af te sluiten en toen ging iedereen weer zn eigen weg. Ik had hele leuke meiden ontmoet die dag dus ik ben 's avonds met hun naar een Silent Disco geweest! Dat is zo'n disco waar iedereen een koptelefoon op heeft met muziek. Dus als je je koptelefoon afzet hoor je geen muziek, alleen mensen die keihard staan mee te zingen met de muziek die ze horen, klinkt natuurlijk voor geen meter. Hartstikke gezellige avond gehad.

Woensdag ben ik naar Bondi Beach geweest met een Duitse meid die ik had ontmoet in Surfers Paradise en ook een paar dagen mee heb doorgebracht in Byron Bay. Het was die dag ontzettend warm dus een mooie dag om op het strand door te brengen. Aan het einde van de dag hebben we de Bondi to Coogee walk gedaan. Een wandeling van 6 kilometer, ongeveer 2 uurtjes langs allemaal kliffen en andere strandjes. We hadden het zo gepland dat we tegen het einde van de wandeling de zonsondergang konden zien. De zon ging helaas niet in de zee onder maar de lucht kreeg wel prachtige kleuren. Daarna heb ik weer van haar afscheid genomen en ben ik weer met de bus terug gegaan naar het hostel.

Donderdagochtend moest ik weer uitchecken in het hostel en ben ik met de trein naar een ander hostel gegaan want Kaylee was hier inmiddels ook weer! In dit hostel zaten ongeveer nog 30 andere Nederlanders, die ook allemaal naar Defqon zouden gaan! Kaylee en ik zijn eerst even op zoek gegaan naar een Oranje shirtje, zodat we Nederland goed konden vertegenwoordiger op Defqon. Na een geslaagde zoektocht hebben we even wat wijn gehaald en hebben we wat andere Nederlanders ontmoet op het dakterras van ons hostel waar we een gezellige avond mee hebben gehad.

Vrijdag ben ik eerst met Kaylee en nog een Nederlands meisje Sydney centrum in geweest omdat we alle 3 nog wat spullen nodig hadden. Daarna hebben we nog meer wijn gehaald want inmiddels waren er nog meer Nederlanders gearriveerd dus die avond hebben we een soort kleine Pre party op het dakterras gehad.

En dan zaterdag was het eindelijk zover, de dag waar ik al zoooo lang naar uit kijk... het was tijd voor DEFQON!!!! Ik was die ochtend al om 7 uur wakker omdat ik een beetje zenuwachtig was, hier hadden meerdere nederlanders last van hoorde ik later haha. Om 9:30 zaten we met 70 Nederlanders in 2 party bussen onderweg naar Defqon! De muziek stond lekker hard aan dus we hadden al een klein feestje in de bus voordat we daar aan kwamen. Eenmaal aangekomen moesten we ongeveer langs 30 politie mensen en 4 drugshonden lopen voordat we bij de entree aan kwamen. Dit was toch even iets anders dan in Nederland. Nadat ik en het groepje waar ik het meeste mee om ging onze tickets hadden opgehaald konden we dan eindelijk naar binnen zodat het feestje echt kon beginnen! En wat heb ik een ontzettende leuke dag gehad met alle leuke Nederlanders!!! Ik zou zo terug gaan als het kon. Ik zag aan het einde van het festival helemaal zwart omdat er bij 1 stage een soort stof grond was, dus elke keer als iedereen begon te dansen waaide dat stof op. Ik heb 3 make-up doekjes nodig gehad om al het bruin van me af te halen. De eindshow met al het vuurwerk was ook weer geweldig. Ik kan hier nog uuuuren over door vertellen maar dat zal ik maar niet doen haha.

Zondag hebben we met ongeveer 20 Nederlandse mensen in het park gelegen om van de kater bij te komen en natuurlijk even alles na te bespreken. Omdat de volgende dag alweer een paar mensen zouden weg gaan zijn we 's avonds nog lekker met zn allen bij een burger restaurant wezen eten! Ondanks dat je elkaar nog maar een paar dagen kende had je echt het gevoel dat deze vriendengroep al jaren bestond! Het was zo ontzettend gezellig!

Maandag zijn we met alle overgebleven Nederlanders lekker naar Bondi Beach gegaan omdat het die dag redelijk warm zou worden. Die avond gingen er nog een klein groepje uit, maar Kaylee en ik gingen niet mee want Kaylee moest de volgende ochtend al om 4 uur op staan omdat ze moest vliegen en ik voelde me totaal niet lekker en ik moest er ook alweer om 7 uur uit. Nadat we dus afscheid hadden genomen die avond zijn Kaylee en ik lekker ons bed in gekropen.

En vanochtend om 11:00 uur zat ik alweer in het vliegtuig onderweg naar Brisbane! Ik blijf hier nog tot donderdagochtend en dan ga ik mijn weg weer vervolgen langs de oostkust omhoog naar Cairns!

Bedankt weer voor het lezen lieve mensen! En tot de volgende weer!

Liefs, Demi

Reacties

Reacties

Huub van Isch

Super tof dat jij dit allemaal meemaakt. Geniet ervan!??

Roos van dijk

meid wat maak je toch allemaal mee geweldig ....wou dat ik 35 jaar jonger was kwam ik naar je toe ,
helaas ben ik alweer half bejaard en niet vermogend hihihi op naar je volgende avontuur,
nog heel veel plezier en indrukken opdoen ,we lezen mee .....dag schat . take good care of yourself xxxxxxxxx

Mama

Hoi lieverd, wat n Hollands feestje was Defqon!!! Ik heb genoten van de filmpjes en de foto's!!

Heb uiteraard weer alle plaatsnamen die je verteld opgezocht !!! Prachtig allemaal!!!

Je beleef dit jaar meer dan n ander in een heel leven!!!

Ook wel heel apart... zo van de krokodillen in de outback naar de wolkenkrabbers in Sydney!! Wat heeft Australië dan toch veel verschillende gebieden!

Nu nog naar alle prachtige stranden van Noosa en Withsunday

Geniet nog van je laatste weken in Australië en dan....

New Zealand... here i come!!!
Weer n nieuw avontuur wat er op je staat te wachten!!

Geniet ervan lieverd!!
Hou van je!!

Dikke kus mama

Francis

Wat een mooie verhalen en byzondere ontmoetingen weer...en dan nog meer pffff..Geniet ervan..goede reis verder down under !!

Rosa

Hey lieve Demi....wat een verhaal weer en lees het iedere keer weer alsof je naast me op de bank zit en je verhaal zit te vertellen. Wat heb je toch een geweldige tijd in Australië. Zal best wennen zijn als je terug bent en niet iedere dag uitgaat.....hier op dinsdag is er ook geen reet aan hahaha!!!!
Hoorde dat je ook nog naar New Zealand gaat.....geweldig? Geniet er van en daarna snel terugkomen hoor...:.:.dikke kus van ons ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active