Demi goes Down Under

Reisgezelschap geen succes...

Halloooo!

Nou ik ben nu inmiddels alweer 2 weken geleden vertrokken uit Perth om aan de reis naar Darwin te beginnen waar we 4 weken voor hadden uitgetrokken. En met "we" bedoel ik Melissa, Arjan en mezelf. Alle 3 Nederlands, lekker makkelijk Haha.

En de reden van mijn titel kom ik later in de blog op terug ;)

Maandag 31 juli, de dag dat ik door Melissa en Arjan bij mijn hostel werd opgehaald hebben we eigenlijk niks spannends gedaan behalve boodschappen doen en een flink stuk rijden. Het regende dag ook verschrikkelijk hard dus we konden ook niet echt iets doen.

Dinsdagochtend waren we al vroeg wakker omdat het zo verschrikkelijk koud was geweest 's nachts... het is winter dus de temperaturen liggen redelijk laag 's nachts, maar dat het zo koud zou worden hadden we niet verwacht... Deze koude nachten hebben we tot en met donderdagnacht gehad, daarna kwamen we pas in de warmere temperaturen (gelukkig!!!). Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en richting the Pinnacles Dessert gereden, een heel bijzonder natuurverschijnsel, het is lastig te beschrijven hoe het er precies uitzag dus voor een goed beeld moet je even googlen ?. Je mocht hier met je eigen auto doorheen rijden, wat we uiteraard hebben gedaan! Toen we hier waren uitgekeken zijn we richting Geraldton gereden, waar we nog wat extra boodschappen hadden gedaan en hebben geluncht om daarna een flink stuk te rijden richting Kalbarri National Park, want dit stond voor woensdag op de planning. Aangezien er geen gratis kampeerplekken rondom dit Park waren zijn we naar een camping gegaan, met een paarden ranch! We konden hier ook lekker even douchen, want die luxe heb je natuurlijk niet op de gratis kampeerplekken!

Woensdagochtend was het dan tijd voor Kalbarri National Park! Dat was prachtig!! We hebben kleine wandelingetjes gemaakt op verschillende plekken in het Park en natuurlijk veel foto's gemaakt. En een foto zegt meer dan 1000 worden, dus er valt niks meer aan toe te voegen! De foto's staan op mijn Facebook. Daarna zijn we gereden naar de gratis rest area een stuk verderop en druk dat het hier was!!! Alsof we op een echte camping stonden. Dus Melissa en ik zijn 's avonds een rondje gaan lopen over de "camping" en raakte aan de praat met een groep van 25 ouderen die met zijn allen op vakantie waren. Ze hadden een quiz avond en we werden uitgenodigd om mee te doen, dit aanbod hebben we natuurlijk niet afgeslagen. Gelukkig maar, want het was ontzettend leuk en we hebben niet eens verloren!

Donderdag stond Shark Bay op het programma, de naam zegt al Haha: een baai met Haaien. Of meer een Aquarium eigenlijk waar we een ontzettende leuk tour hebben gehad en veel hebben geleerd over vissen en haaien. Wisten jullie bijvoorbeeld dat sommige vissen van geslacht kunnen veranderen? Ik niet Hahaha ? we hebben helaas geen wilde haaien in de baai zien zwemmen, wel in het Aquarium natuurlijk waar ze ze ook gingen voeren! Die avond toen we op de rest area stonden hadden we geen zin in weer zo'n koude nacht, dus we hebben toen maar besloten om die nacht in de auto te slapen, wat nog niet eens zo vervelend was en een stuk warmer!!

Vrijdag zijn we naar Coral Bay gereden om daar in Ningaloo reef te gaan snorkelen! Gelukkig was het hier wel al warmer zodat we konden zwemmen, water was nog steeds koud maar na een tijdje was je daar wel aan gewend. Het Ningaloo Reef is een beetje het zusje van het Great Barrier Reef! Het grote verschil is dat je voor Great Barrier Reef een heel stuk de oceaan op moet met een boot om het te kunnen bereiken en het Ningaloo reef begon op nog geen 20 meter van het strand! En het was echt een gave ervaring om zo boven het koraal te snorkelen. De eerste 10 min heb ik hoestend en proestend rond gezwommen voordat ik door had hoe ik het beste kon ademen, maar toen ik eenmaal de smaak te pakken had heb ik 2 uur lang liggen dobberen in het water! Prachtige vissen gezien met hele mooie kleuren of ontzettend groot! Persoonlijk had ik de kleuren van het koraal veel feller verwacht, het leek net alsof het koraal bedekt was met een laag stof, maar dat maakte het niet minder leuk! 's Avonds hebben we weer op een camping geslapen en was het eindelijk minder koud!!!

Zaterdag hebben we de ochtend besteedt aan de rit naar Exmouth. We zijn daar naar een hostel gereden om in te checken, want we hadden alle 3 heel erg de behoefte aan een normaal bed en om even vieze kleren te wassen. Na even een bezoekje te hebben gebracht aan het Visitor Centre zijn we met onze 4x4 richting het strand gereden, want je mag hier met je 4x4 het strand op! Leuk idee dachten we... maar zoals je misschien op Facebook hebt gezien was dat absoluut geen succes... Het eerste stuk ging goed! We volgden een spoor door het mulle zand wat andere Auto's al hadden gemaakt, totdat we op gegeven moment vast kwamen te zitten en het ons een goed idee leek om op het ogenschijnlijk hardere nattere stuk richting de branding te gaan rijden, want daar had je ook banden sporen (van een quad bleek achteraf...). Wat bleek, is dat de afgelopen weken door de wind en regen de structuur van het zand was veranderd en dat het daarom ontzettend los en zacht was geworden. Dus vanaf het moment dat we daarop reden, groeven we onszelf helemaal vast in het zand omdat we door het gewicht van de auto diep in het zand wegzakte. Na vele onsuccesvolle pogingen om onszelf uit te graven kwamen we tot de conclusie dat dit zonder professionele hulp nooit zou gaan lukken... We hebben dus een sleepbedrijf gebeld en we waren niet de eerste die ze moesten wegslepen van dit strand, gebeurd gemiddeld 1x per week blijkbaar ? 2 uur later en 500 dollar lichter stonden we weer op een geasfalteerde weg en zijn we snel terug gereden naar ons hostel. Het was inmiddels al 7 uur en we hadden absoluut geen zin meer om te koken dus zijn we maar lekker bij een restaurant wat wezen eten. Spontaan kwamen onze 2 Duitse kamergenoten ook mee dus toch nog gezellig de dag afgesloten!

Zondag heb ik niks uitgevoerd behalve mijn boek in de zon lezen, want Melissa had een tour geboekt om met walvissen te gaan zwemmen dus die was hele dag zoet! Nadat Melissa aan het einde van de middag terug was zijn we richting de camping gereden waar we die avond zouden slapen. Op deze camping had ik voor het eerste het echte outback gevoel! Het was namelijk op een boerderij met koeien, je keek uit over de weilanden wat een prachtig uitzicht gaf met de ondergaande zon! De toiletten en douches bevonden zich ook in oude omgebouwde schuurtjes. Ik vond het fantastisch!

Maandagochtend zaten we alweer op tijd in de auto om een flink stuk richting Karijini National Park te rijden. We zijn 's avonds op een gratis rest area 40 km voor het park gestopt zodat we morgenochtend nog maar een klein stukje hoefde te rijden. En hier kom ik aan bij het stukje waarom het reisgezelschap geen succes was ?. Melissa en ik kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden dus dat is echt top, maar met de andere Nederlandse gozer was het totaal geen match. Het klikte gewoon totaal niet en het bleek achteraf ook dat hij het ook totaal niet gezellig vond met ons. Dus Melissa en ik hadden samen al besloten dat we niet helemaal met hem wilden mee reizen tot aan Darwin, maar tot aan Broome. Wat vanaf dat moment nog "maar" 10 uur reizen was. We wilde er alleen nog niks over zeggen tegen hem dat we daar uit wilde stappen want we waren bang dat als we het nu al zouden zeggen hij misschien zou zeggen van: nou stap dan maar hier uit. Wat the middle of nowhere was dus dat risico wilde we niet nemen. Alleen door een stomme actie van mijzelf hoorde hij mij tegen mama over de telefoon vertellen wat ik van hem vond. Ik dacht dat ik ver genoeg buiten gehoor afstand stond, maar dat was helaas niet zo Hahaha. Dus we zijn daarna maar gelijk met zn 3en gaan zitten om te bespreken hoe we het vonden gaan en toen hebben we gezamenlijk besloten dat we nog tot Broome samen zouden reizen en daar onze wegen zouden scheiden.

Dinsdag hebben we in Karijini National Park een geweldige wandeling van ongeveer 4 uur gemaakt door een Gorge. De wandeling was best een uitdaging omdat je redelijk wat moest klimmen en riviertjes moest oversteken maar dat maakte het alleen maar leuk! Als beloning voor het maken van de wandeling kwamen we uit bij een natuurlijke pool met watervallen waar we een verfrissende duik hebben genomen. En verfrissend was het echt want het water was maar 10 graden! Het is overigens overdag nu zo rond de 30 graden! Na deze wandeling zijn we rond het einde van de middag naar de camping in het nationaal park gereden om daar te overnachten want het was te laat om ergens naar een camping buiten het nationaal park te rijden. Ik heb trouwens van dit park ook foto's op Facebook gezet!

Woensdag hebben we de dag besteed aan het rijden van een flink stuk richting Broome. Toen we ongeveer op de helft waren zijn we gestopt op een gratis rest area langs een rivier. Toen het begon te schemeren kwam er ineens een hele kudde wilde koeien vlak langs onze auto geslenterd! Dat maak je niet mee op een parkeerplek in Nederland Hahaha.

Donderdag hebben we het laatste stuk richting Broome gereden. Arjan heeft mij en Melissa bij ons hostel afgezet en na een vlug afscheid is hij weg gereden, geen idee waarheen maar daar maakte we ons niet druk om. Nadat Melissa en ik onze zooi op de hostel kamer hadden gegooid, hebben we lekker een douche genomen om al het stof eraf te wassen van de afgelopen dagen en daarna zijn we naar een redelijk luxe hotel gegaan om daar een speciale maan opkomst te bewonderen. Dit spektakel wordt ook wel "Staircase to the moon" genoemd omdat de maan dan zo boven de zee weerspiegeld dat het net lijkt alsof er een trap naar de maan is. Zodra de maan op komt worden alle lichten gedimd en wordt er een speciaal muziekje gedraaid waardoor het echt een beleving is! Ik heb geprobeerd foto's te maken maar die leken nergens op bij hoe het er in het echt uit zag. Om wel een beetje een beeld te krijgen kan je weer even googlen ?.

Vrijdagochtend hebben we bij besteed aan het zoeken en boeken van een campervan om het laatste stuk van hier naar Darwin te rijden. Melissa en ik gaan dit nog steeds samen doen! Na even korte zoektocht hebben we een campervan voor 10 dagen geboekt die ons van hier naar Darwin moet brengen. We vertrekken morgen (maandag) ochtend en komen de 24ste in Darwin aan. 's Avonds zijn we naar een open air cinema hier dichtbij geweest met onze Engelse kamergenoot! Wat is het toch heerlijk om onder een sterrenhemel naar een film te kijken!

Zaterdag zijn we naar Cable Beach gegaan waar we heerlijk luxe strandbedjes hebben gehuurd tot 4 uur! De zee had een prachtige lichtblauwe kleur dus het was zeker geen straf om hier een dagje te zonnen en zwemmen. Om 4 uur hebben we onze spullen gepakt en zijn we over het strand richting onze avond activiteit gelopen, namelijk: een kamelen rit over het strand tijdens de zonsondergang! Wat was dit geweldig zeg! Heel blij dat we dit gedaan hebben! Ik zal hier nog foto's van op Facebook zetten, hebben jullie ook een idee waarom het zo geweldig was!

Zondag (vandaag) zijn we 's ochtends naar een marktje geweest en hebben we de middag besteed aan kleren wassen, opruimen en alvast weer tassen inpakken. Want morgenochtend om 9 uur moeten we bij het verhuurbedrijf zijn om onze campervan op te halen!

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte wat ik de afgelopen 2 weken heb mee gemaakt en ik zal als ik in Darwin ben weer vertellen hoe de laatste 10 dagen van de Roadtrip waren!

P.s. Ik vind de reacties altijd erg leuk dus hou dat vooral vol!!!

Liefs, Demi

Rhode

Hahahahah echt weer een actie van jou met die Arjen, zat je natuurlijk druk tegen je moeder te spuien. Very funny, nog heel veel plezier Deemsje! Kusjes

Mama

Wij hebben hier achteraf ook vreselijk om gelachen!! Hoor je zo uit het niets...ik kan je horen hoor..... Hahaha.

Ach zo beleef je altijd wat!!

Met die maan was ook prachtig, heb het opgezocht!!! Dat je dat toch allemaal maar mag mee maken!!!

Je heb weer n prachtige trip achter de rug, moie dingen gezien, alleen die gozer...ach ja..

Heel veel plezier met Melissa nog de laatste dagen . Rij voorzichtig!!

Doei Demi trucker haha

Dikke kus
Mama

Alice

Demi en melissa nog heel veel plezier daar en geniet ervan en een mooi reisverslag hoor! En de hartelijke groetjes vanaf hier!

Rosa

Wat een prachtige blog heb je weer geschreven ....je kan wel een boek schrijven hierover ?. En tja die actie aan de telefoon .....dat heb je van je moeder......Haha
Veel plezier onderweg naar Darwin en rij voorzichtig lieverd.
Dikke kus van ons ???

Alice Mijnheer

Hallo demi wat een belevenissen en mooi geschreven hoor jullie hebben samen al heel wat gezien en beleeft ja en melissa die reist nog wel even door dus die geniet nog volop!