Demi goes Down Under

EIN-DE-LIJK kan het backpacken beginnen!

Hallo iedereen!

Ja ik weet het, het is een aardige tijd geleden (3 maanden geleden ongeveer) dat ik een blog heb geplaatst.
Dit heb ik met opzet de afgelopen maanden niet gedaan. Na mijn laatste blog die ik in april had geschreven over mijn 2 weekend trips, heb ik niet echt meer iets ondernomen of meegemaakt wat een blog waardig was haha.
Maar nu is dan toch ein-de-lijk de laatste week van mijn tijd als Au Pair aangebroken! Happy me!

Toch wil ik die laatste 3 maanden voor jullie even samenvatten. Want in de eerste paar maanden was ik nog super enthousiast over dit gezin maar hoe langer ik er zat, hoe raardere fratsen ze gingen uithalen (met name mijn hostmom). Nu wil ik niet zeggen dat ik het de laatste maanden niet naar mijn zin heb gehad, maar ik kan wel zeggen dat ik er steeds meer naar uit ging kijken om klaar te zijn. Maar alle lieve meiden die ik hier om mij heen had hebben ervoor gezorgd dat ik het ontzettend naar mijn zin heb gehad! Maar die zijn helaas ook allemaal terug naar Nederland of ook op reis, behalve Amber dus daar ga ik dit weekend leuke dingen mee doen aangezien het mijn laatste weekend hier is! Vrijdag 21 juli is mijn laatste werkdag en zaterdagochtend 22 juli vertrek ik ook gelijk, op naar het volgende avontuur!

Dus, heb ik mijn Au Pair tijd als positief ervaren: meestal wel. Zou ik dit nog een keer over doen: nee (niet bij dit gezin in ieder geval).

Onlangs (5 Juli) was ik ook jarig! 21 jaar alweer, nu echt "officieel" volwassen. Ondanks mijn verwachtingen heb ik een erg leuke dag gehad, bedankt nog voor alle felicitaties! Daardoor voelde ik mij echt jarig!

En dan is nu de grote vraag, hoe ziet je reis eruit waar je zaterdag 22 juli mee gaat beginnen?

Ik wil vanaf hier (Adelaide) naar Darwin, mijn eerste idee was om de route te pakken die door het midden van Australia loopt waardoor ik ook de bekende Ayers Rock kon bewonderen en alle nationaal parken er omheen. Maar uiteindelijk ga ik nu eerst naar Perth en dan via de westkust omhoog naar Darwin. Ik heb al gemerkt dat je erg flexibel moet zijn want je reisplannen veranderen met de dag.

Deze route (Adelaide - Perth) ga ik rijden met nog 2 andere. Een Duits meisje van 20 en een Nederlandse gozer van 24. Hij heeft zijn eigen campervan met kampeerspullen dus dat is heel relaxt, hoef ik dat zelf allemaal niet te kopen en/of huren! Ik heb deze mensen gevonden door middel van de handige Facebook groepen die er nu bestaan! Zij waren ook op zoek naar reisgenoten voor de route Adelaide - Perth rond dezelfde datum dus dat kwam perfect uit! Uiteraard heb ik even onderzoek gedaan of ze betrouwbaar zijn en de Nederlander ontmoet ik dit weekend even voor een drankje om te kijken of ik het met hem kan vinden (en of hij niet een vieze gluiperd is ;) ). Mocht het niet goed voelen kan ik het altijd nog afzeggen en op zoek gaan naar iets anders!

We gaan over deze route ongeveer 7 dagen doen want hij moet op 29 juli in Perth zijn. Als je in 1 keer door zou rijden zonder te stoppen en files doe je er 30 uur over, om maar weer even aan te geven hoe groot Australia is haha. We gaan onderweg natuurlijk wat sight seeing doen maar dit stuk is niet heel erg toeristisch dus niet veel toeristische bezienswaardigheden. Wel rijden we over The Nullarbor, ook wel de Eyre Highway, hier rijden we over een weg van 150 km die alleen maar rechtdoor gaat, geen bocht, geen afslag, niks. Kan je je in Nederland niet voorstellen he!

Aangekomen in Perth moet ik weer op zoek gaan naar mensen met wie ik kan mee rijden naar Darwin en vanaf daar zie ik het wel weer.
Ik zal proberen om foto's op Facebook te blijven plaatsen over mijn reis! Zou kunnen jullie toch een beetje meegenieten.
Ik ga ook zeker weten proberen om mijn blog bij te houden, maar ik heb geen laptop meer als ik ga reizen dus ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen. Naast Facebook en mijn blog ben ik nu tegenwoordig ook te volgen via Polarsteps, deze ga ik ook proberen bij te houden! Dit is de link naar mijn profiel daar: https://www.polarsteps.com/DemivanHelden

Nou voor mijn doen een redelijk korte blog deze keer haha.

Tot de volgende dan maar weer!

Liefs, Demi


Reacties

Reacties

Francis

Demi, Leuk weer iets te lezen. De kinderen gaan je vast missen..heel veel geluk plezier en mooie momenten als " volwassen " backpacker !! Take care..Gr. Francis

Roos van dijk

Hallo lieve schat leuk weer om een blog te lezen nog ff dan gaje verder op avontuur goed dat je alles zo nou keurig uitpluist dat is ook nodig ik hoop dat je een mooie reis te gemoed gaat heel heel plezier en let goed op jezelf heleeeeeee dikke kus ...je ouwe tante roos xxxxx

Huub van Osch

Hoi Demi, leuk om weer eens iets van je te horen, heel veel succes met je trip en alle goeds.
Groetjes Huub

Rosa

Het aftellen is begonnen ......lekker rondreizen !!!!!
Geniet van je avontuur en doe voorzichtig.
We gaan je volgen......dikke kus?

Bart

Leuk verhaal , de uitdaging kan beginnen!
lieve groetjes

Mama

Het aftellen is inderdaad begonnen en dan gaat je grote avontuur waar je zo lang naar heb uitgekeken beginnen!! Ik ga je zeker volgen!!! Spannend wat je nu allemaal gaat ontdekken en mensen die je gaat ontmoeten!!! Maarrrr.... je kom gewoon weer naar huis Hahaha . N mooie reis lieverd, geniet van alles, doe van alles en zie graag je foto's en verhalen!! Let goed op jezelf!! Hou van je, mama

Patricia

Wat schrijf je toch leuk Demi!! Je kan zo een eigen avonturen column in een magazine hebben..Heel veel plezier verder..ik volg je;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active